Minik-prensesim Kizim 15 aylikken cok da bir sey konusmuyordu aslinda. Tek tek bazi kelimeleri soyluyordu. Gerci kelime sayisi olarak iyiydi. Sonra kelime sayisi hizla artmaya basladi, 18 aylik civari da epey bir sicrama oldu. Hem kelime sayisi artti hem de 2-3 kelimelik cumleler kurmaya da baslamisti. Sonrasi corap sokugu gibi geldi. Su an 21 aylik, normal insan gibi konusuyor diyebilirim. O aylarda ben de gec mi konusacak acaba diye endiselenmeye baslamistim biraz. Ama sonraki birkac ay icinde cok hizli bir sekilde ogrendi konusmayi. Bircok etken var tabi, her bebek ayni degil. Ben cok erken konusmaya baslamisim, genetik faktorlerin etkili oldugu biliniyor. 8 ayliktan itibaren duzenli olarak kitap okuyorum. Ekran hic yok hayatimizda. Biz de bakicisi da surekli konusma halindeyiz. Hic bebek dili kullanmiyoruz. Hatta bir seyi kizima anlatacaksam, normalde kullandigimdan cok daha kompleks, uzun ve detayli cumleler kurmaya calisiyorum. Bebek diye kucumsememek gerek, kapasiteleri bizi bilmem kaca katlar, hemen ogreniyorlar. Yani bu konusma isi corap sokugu gibi sanirim. İpin ucunu bir yerden yakalayinca gerisi geliyor. Siz de onumuzdeki birkac ayda gorursunuz degisimi muhtemelen.