Kızlar kızım 17,5 aylik. Henüz anlamlı tek bir kelimesi yok. Baba anne dede falan da demiyor. Bazen babildar. Ama söylenen her şeyi anlar. Komutlara uyar. Göz teması var parmağı ile gösteriyor ismnine bakiyor. Sadece konusmuyor hiç bir şekilde. KBB ye götürdük. İsitmesinde bir problem yok. Taklit var. Fiziki taklit yapıyor ama ses takliti yapmiyor kesinlikle. Birde bazen kendi etrafında döner ama seslenince durup bakar dönme deyince hınzırca bir gülüş atıp devam eder ben ayağa kalkınca durup kaçmaya başlar. Sanırım bu dönmesi oyun. Ama konuşmaması beni çok yıprattı. Konuşma vardı geriledi yada durdu degil. Hep babildama vardı anlamı kelime hiç olmadı. TV telefon hayatımızda yok. Islak mendil görse bacaklarını açar çişini siler. Hani vücudunda göz kulak ağız burun dış dil saç kalak el ayak göbek gıdık çene bunların yerini sorunca tek tek gösterir.ne bilim merdiven inip çıkar korkuluklara tutunarak. Oyuncakları amacına göre oynar .ortak dikkati var dikkatini çeken bir şey olunca odadaki herkesin elinden tutarak dikkat çeken o şeyin başına getirir gösterir. Ama Allah aşkına neden konuşmaz 🥴🥴🥴🥴