Kutay09 merhaba, kızım 9 aylık sallanan bir bebekti uyunana kadar salla babam salla. İlk önce kendim cesaret ettim kafama koydum sonra eşime söyledim bana destek olur musun diye kabul etti. Burda çok postlar okudum uyku eğitimcilerinin postları filan derken başladım. Atak haftasında başlayarak hata yaptım.( ama zoru başardım) sallamayı bi anda kestim kademeli olarak değil. Aldım kucağıma konuştum. Annecim seni bundan sonra sallamıcam birlikte yatıcaz uyucaz anlattım zoe olucak başarıcaksın sen güçlü kızsın yaparsın diye anlamıyor demeyin anlıyorlar.
İlk gece uykusundan başlayın diyorlar ama ben ilk gündüz uykusunda başladım. Bizim zaten uyku düzenimiz vardı. Kalkar 7-8 nadirde olsa 9 da uyansıktan sonra 2-3 saat sonra ilk uyku sonra ikinci uyku 3-3,5 saat sonra gecede en geç 9 da uyutuyorum bu düzen hep vardı.
(ama genelde en geç 8 de uyandırın diyorlar 11.30-12.30 ilk uyku ikinci uykuda 16.30.17.30 arası olsun diyorlar, 8-9 ay arası) bizde ilk uykuyu o saate yapıyoruz ama ne zaman isterse o zaman kalkıyor nüdahale etmiyorum ama akşam en geç 6. 6 yı geçerse kaldırıyorum çünkü gece uyku süreç uzamış oluyor.
ilk önxce bu işin başı sabır ve kararlılık sizde bitiyor çocukta değil.
ilk gün aldım kızımı konuştum yatağa geçtik. İnanın 2,5 saat döndü suratıma vurdu saçımı çekti ağladı ağlayınca kucağıma aldım konuşmadım asla sakinledi koydum. Saçını okşadım masal okudum ninni söyledim tam2,5 saat sürdü. Ve 30 dk uyudu. İkinci uyku tam uykuya geçiş 1,5 sürdü. 15 dk uyudu Gegce uykusu uykuya geçiş 3 saat sürdü hiç uyanmadı. Sallamamak için zor tuttum. Sabırlı olun gerçekten rahat ediceksiniz. Aynı zamanda gece beslenmeyide kestim. Bugün 21. Günümüzdeyiz. Gündüzleri 5-10 dk arasında uyuyor uyku süremiz 1,5-2 saat bazen değişkenlik gösteriyor. Gece hala en fazla 45 dk sürüyor ama geceyi tam oturtamadık. Buna alışsın biraz daha gündüz bugün yanına sandalye koydum ninni söyledim uyku arkadaşıını verdim uyudu.sonra yanına yatmayı bıraktırcam ama bunada şükürler olsun kendinize inanın pes etmeyin. Umarım yardımcı olmuşumdur❤️ Aklınıza takılan olursa yazabilirsiniz