Nur5355 benim oğlum 7 aylık 1 aydır ek gıda dönemindeyiz. Öncelikle korkuların çok normal ancak boğazına kaçması çok zor çünkü bebeklerin öğürme refleksi bizimki gibi gırtlakta değil neredese dil ucunda bu yüzden boğazına kaçmaz. Ben hep 3 gün kuralıyla ilerledim ve eşim evdeyken blw yöntemi denedim inan daha iştahlı yiyorlar ve boğulmuyorlar ama buna 7.aydadq geçebilirsin bebeğin hazır değilse. Blw düşünürsen bütün herşeyi işaret parmak uzunluğunda serçe parmak kalınlığında buharda sertliğine göre 5-20 dk arası pişirmelisin. Klasik beslenmedeyse sakın püre yapma blenderdan geçirme çatalla ez yoksa çiğnemeyi yıllarca öğrenmeye bilir. İlk zamanlar yüz ekşitmesi öğürmesi normal mesela hayatımda hiç kurbağa bacağı yemedim muhtemelen ilk yememde bende öğürebilirdim. Şuan tadım sürecindesin 1 yaşına kadar böyle devam edecek o yüzden çocuğu asla zorlama uçak geldi hadi aç ağzını bak üzülürüm gibi cümleler asla kullanma. Mesela yediğinde sevindiğini belli eden aferin, çok iyi gidiyorsun diyebilirsin gülerek ve mutlaka sonrasında istediği kadar su ver. Öğürdüğünde ya da öksürdüğünde ani tepkiler verip sakın korkutma yoksa yemek yemek istemez bir daha. Bence blw yöntemini araştır şuan hazır olmasan bile mantığı işleyişi anneleri çok rahatlatacak türden. Sen korkarsan bebeğinde korkar.