Erva_01 bu davranışları kızım da göstermeye başladı, sanırım 2 yaş sendromu belirtilerinden biri. Kendini savunduğunu düşündüğünü zannediyorum.
Başkalarına vurmuyor ama bana ve eşime vurmaya başladı özellikle istediği bir şey tam anlamıyla olmadığında. Bu gibi durumlarda tepkisiz kalıyoruz ve ona yaptığının yanlış olduğunu “hayır kızım, cici yapmalısın. Anne ve baba seni çok seviyor, seni incitmeyiz, sen de bizi seviyorsun ve incitmek istemezsin. Bu şekilde yaptığında biz üzülüyoruz” gibi konuşmalarla anlatıyoruz. Sonra zaten vurmayı bırakıp cici yapıyor veya sarılıyor.
Önemli olan bunu oyun haline ve alışkanlık haline getirmemesini sağlamak.