inismona
Israrla rutin oluşturmanız gerekiyor..
Ben bebeğimi hergün 1830 da gece uykusuna yatırıyorum.
1830 da mama içiyor uyuyor,
2130 tekrar içiyor uyuyor,
0030 da bir daha içiyor uyuyor ve
06:00/06:30 a kadar uyuyor
Gün içerisindede 3 veya 4 defa uykuya yatar genellikle 1/1,5 saat uyur.
🌸
Kendinize güvenin ve bebeğinizi iyi takip edin.
Gün içerisinde ne kadar uyuyor, kaçta uyuyor, kaçta kalkıyor, ne zaman emiyor bunları bir not alın bir hafta boyunca.
🌸
Kalktığında ise sürekli aynı şeyi tekrarlayın örneğin;
•bez alma-doyurma-oyun/etkinlik gibi.
🌸
Yatırmadan önce de aynı rutini uygulayın kesinlikle örneğin;
•bez alma- doyurma- tulum giyme- ve yatağına yatırma gibi şeyler.
🌸
Geceler uyandığında kesinlikle odasından çıkarmayın ve ışığı dahi yakmayın.
🌸
yüksek sesle teselli etmeyin, sakin olun ve ona hala gece olduğunu uyuması gerektiğini söyleyin..
🌸
Evet sizi anlamıyor olabilir ama sesinizi duymak bile onu sakinleştirebilir.
🌸
Yatağında sakinleştirmeyi deneyin şşş pat yöntemi ile. Poposuna ritmik bir şekilde hem şşş diyerek hemde hafif hafif pışpışlayın. Sustuğunda bırakın ama şşş sesine devam edin iyice dalana kadar
🌸
Tekrar ağlarsa yine pışpışlayın ve şşş sesine devam edin.
🌸
Eğer yatağında sakinleşmiyorsa yatır kaldır yöntemini uygulayın, kucağınıza alın sakinleştirin sustuğunda tekrar yatağına yatırın.
🌸
Yine ağlarsa aynı şeyleri tekrarlayın.
Tabii bunlar ciddi değişimler olacağı için bebeğiniz şaşırıp bu duruma alışık olmadığı için ağlayacaltır.
Unutmayın ki onlar sadece ağlayarak bizle iletişim kurabiliyor, yani direk canı yanıyor falan diye düşünmeyin.
İlk haftanız büyük ihtimal çok zor geçecek ama bebeğiniz hergün aynı şeylerin olduğunu fark ettiğinde sakinleşip bu durumu anlayıp kabullenecektir..
Başarabilirsiniiz, yeterki kendinize güvenin💫