mathematician Merhaba 🌸 Evet, bende kuzeninizle benzer yollardan geçtim. Benim kızımda erken dönemde ense kalınlığı vardı. Buna ek olarak ikili tarama testim de riskli çıkmıştı. Hal böyle olunca, down riski fazla dediler bana da… Burun kemiği ile alakalı herhangi bir sorun görmedi doktorumuz. Fetal DNA’da bir tarama testi. Ama güvenilirliği ikili üçlü testlere göre çok daha fazla.. Kesin teşhis amniyosentezle ortaya konabilir. Kafaya takacaksa, yaptırdığı iyi olmuş tabiki. İnanın; hiç belirti vermeyip, down olarak doğan ya da belirtileri olmasına rağmen, down sendromlu olarak doğmayan bebekler azımsanmayacak kadar fazla… Ultrasonlar, testler illa ki bize yol gösteriyor. Bu yadsınamaz bir gerçek. Ama o yol, her zaman doğru çıkmıyor 🤷♀️ Ha olabilir mi dersen, evet olabilir. Hayat böyle bişey. O zaman da testler yanılmamış deniliyor. Kapalı kutu içinde ki bebeğin sağlığına dair dışarıdan ne kadar yorumda bulunulabilirse, o kadar işte… 🌸 Doktoruna da şaşırdım doğrusu. Beş aylık bebek. Kocaman olmuş artık. Bundan sonraki süreçte bebeğe yapılacak müdahalenin boyutu da değişmiş oluyor haliyle.. Bunun kararını doktor değil, kuzeniniz verecek. Madem her koşulda doğuracağını söylüyor, biraz rahatlaması gerekli. Zor biliyorum ama elden bişey gelmiyor ki. Stres de zarar bebeğe. Test de vermiş. Şu aşamada yapılabilecek her şeyi yapmış. İnşallah, umdukları gibi gelir sonuç 🤲 Kuzeninizi öyle iyi anlıyorum ki. Yanımda olsa sımsıkı sarılırdım.. 🌼 Evlat hiç bir şeye benzemiyor..