Ademefee Yapma diyerek uyarmayın ve stres olmayın. Bazı şeyleri deneyerek keşfediyorlar. Bunu su sekilde azaltarak zamanla sonlandırabilmeniz mümkün. Öncelikle bunu en cok ne zaman yapmaya basladıgını takip etmeye calısın. bebeklerde o dönem dürtü gelince davranısa dönüştüğü zaman bir aralık vardır ( mesela sinirlendi vuracagını anladıgınızda hemen sakinleştirici bir müdahele ederek dürtünün vurma davranısına dönüşmesine engel olabilirsiniz, örn: istedigi birşeyi yapamayacagını söylediniz o da size kızdı ama bu duyguyu bebek oldugu icin bilmiyor ve vurmak isteyecek işte o anda sizler sunu söyleyebilirsiniz, canım vazoyu almak istiyorsun ama bunu almana izin veremem , senin için tehlikeli . Bana kızmıs olmalısın, bu senin için zor olmalı, seni anlıyorum ve yanındayım. Aglar aglaması normal, sakinleştiginde hadi sarılalım veya mor lego mu oynayalım boya mı yapalım gibi birşey ile ilgiyi baska yöne cevirebilirsiniz. Her zaman kısa veya her zaman uzun sürmeyecektir . bu durumda sakin kalmak, sabırlı olmak ve her kosulda ebeveynleri olarak onu sevdiginizi belli etmek cok önemli. Diger nokta ise şu; eger vurma ihtiyacı varsa yastık savası gibi enerji atma saati yapabilirsiniz, size karsı güçlü hissedeceği oyunlar onları yetersizlik ve gücsüzlük hissinden kurtaracaktır ( bu oyun yüze vurmak zarar verme asamasında sonlandırılmalıdır, oyun eglence amaclı oynanmalı) bir de bu dönem 18-24 ay duygular dürtüler ve korkular dönemi gibi, mümkün oldugunca sakin sabırlı olmaya calısın ve gün içinde cogunlukla ihtiyaclarını hemen gidermeye calısın, haz erteleme mekanizmaları olmadıgı için 5 dkya gelecegim cümleleri onlar için anlamsız kalacaktır. Ek olarak; vurdugunda annecim ellerimiz sevmek için var, hadi sevelim, ellerimiz oyun oynamak için var hadi oynayalım gibi cümleler de işe yarayacaktır.