Öncelikle herkese merhaba.
Postu açtığımda hiç bu kadar mesaj geleceğini tahmin etmemiştim.☺️
Özelden o kadar çok yazan oldu ki şaşırdım.
Oğlum diş çıkartma döneminde ve ben onunla ilgileniyorum bu yüzden herkese tek tek yetişemedim 🙈
Bu yüzden sorulan sorulara yönelik genel açıklamalar yapıcam.
Öncelikle post biraz uzun olabilir. Şimdiden uyarayım sonra bana kızmayın 🙏🏻😬.
Hadi başlayalım ✌🏻
İlk olarak ayına göre uyanık kalma sürelerini yazacağım.
1-3 AY
Genelde bu aylarda bebekler uyku süresini kendisi ayarlıyor. Ve çoğu bebek beslenmek için uyanıp geri uyuyor. En fazla uyanık kalabileceği süre 1 saa 15 dk.
4 AY
Günde 4 uykuya ihtiyaç duyarlar. 1. Uykudan 3. Uykuya kadar hep 1 saat 30 dk arayla, son uykuyuda eğer uyumak isterse şekerleme olarak 40-45 dk.
5 AYLIK
- Uyku 2 saat sonra
- uyku 2 saat sonra
- 2 saat sonra( 40-45 dk)
- Gece uykusunada 2,5 sonra geçmeli.
6-7 Ay
- Uyku 2 sat sonra
- uyku 2.30 saat sonra
- uyku 2.30- 3 saat sonra ( 40-45 dk)
Gece uykusuna geçiş 3 saat sonra
8 Ay
- Uyku 2.30 saat
- uyku 3 saat
Gece uykusuna geçiş 3.30 saat sonra olmalı.
9-10 Ay
- Uyku 3 saat Sonra
- uyku 3.30 saat sonra
Gece uykusuna geçiş 4 saat
11-12 Ay
- Uyku 3 saat
- uyku 3,5 saat
Gece uykusuna geçiş 4,5 saat sonra
1-12 Ay için genel düzenlerden bahsettim. Her bebek farklıdır bunu belirtmek isterim. Bebeğinizi gözlemleyip uyuyup uyumayacağım kolaylıkla anlayabilirsiniz.
Bebeğinizin uyku sinyalleri şöyledir;
1-Gözlerini kaşır
2-kulağını çekiştirir
3-mızmızlanmaya başlar
4- Eğer uyku arkadaşı varsa ve emekleyen-yürüyen bir bebekse ona doğru yönelir.
5- Gözleri kızarmaya başlar.
6- Esner.
Bunları farkettiğinizde uyutmak için tam zamanı olduğunu anlamalısınız.
Çünkü uyku vaktinde zaman çok çok önemli. 1 dknın bile kıymeti var. Bu yüzden zaman kaybetmeden hemen odasına götürüp uyutun.
Uyutma konusunda benim önereceğim 2 yöntem var.
1.si pış pış pat pat yöntemi
2.si Yatır kaldır yöntemi
çoğu yorumda iki yöntemden de bahsettim tekrardan yazmayayım uzun uzun buraya ☺️
Uyku eğitimi zararlı mı ?
Öncelikle uyku eğitimi eğer ki bebeğin psikolojik olarak yıpranmasına neden oluyorsa evet zararlı.
Ama zamanla, en az şekilde ağlatarak( illa ki ağlayacak çünkü bilmediği farklı bir düzene geçiyor) yapılan eğitim bence bebeğiniz için daha kaliteli uyku demek. 😉
Uyku eğitimi kaçıncı ayda verilebilir?
Ayını tamamlayan her bebek hazır demektir. Ama 6. Ayında olan bir bebek daha çabuk algılayıp adapte olabilir.
Sizlere uykuyla ilgili genel bir kaç ipucu vereceğim.
Rutin oluşturun. (Ne kadar erken oluşturursanız o kadar iyi.)
rutine uyun.
Bir not defteri ve kalem edinin, bebeğinizin gün içinde uyuyup uyandığı, beslendiği saatleri yazın. ( çok yararlı olacak, özellikle uyku saatlerini ayarlamakta.)
Gece gündüz ayırımını bilmeyen bebeğiniz için ilk başta gündüz aydınlıkta uyutup zamanla loş Işık’ta uyutmaya başlayın. Gece ise karanlıkta uyutun. Zamanla gece gündüz ayırımı öğrenecektir.
Uyku eğitiminde sakin olmalısınız ve yapabileceğinize inanmalısınız. Eğer kendinize güvenmiyorsanız asla yapmayın çünkü bebeğiniz kötü etkilenebilir. Sakinlik çok önemli.
Bebeğinizin uzun uzun ağlamasına asla izin vermeyin, ağlayıp kendisi uyur zaten demeyin. Aranızdaki güven bağı zedelenir ve bu durum bebeğinizin ilerideki yaşamında onu çok etkiler. Bunun için ağladığında gidip sakinleştirin geri yatırın. Bu belki haftalarınızı alabilir ama unutmayın ki sonunda bebeğiniz size olan güvenini kaybetmeden uyumayı öğrenecek.☺️
Son gündüz uykusu ve gece uykusuna geçiş arasındaki süre çok önemli. Eğer erken yatırırsanız gece uyanmaları artacaktır.
Bebeğini emzirerek uyutan anneler, emzirmeden uyutmayı öğretmek için öncelikle bebeğinize uykuyu hatırlacak bir nesne vermelisiniz( emzik, uyku arkadaşı, battaniye vs.) Onu gördüğünde uyuması gerektiğini anlamalı.
Uyutmadan önce bebeğinizin karnının doyduğundan, altının temiz olduğundan ve gazının olmadığından emin olmalısınız.
Oda sıcaklığı ayarında olmalı. Ne çok sıcak nede çok soğuk olmalı.
Yenidoğan bebekler için 22-23 derece, diğer bebekler içinde 21-22 derece olmalıdır.
Gündüz ve gece ayırımını bilen bebeklerin gündüzde loş bir ışık da uyumaları kaliteli uyku açısından önemlidir.
Gece ve gündüz için 2 ayrı rutin oluşturmak gece uykusunun uzaması için önemli.
Gündüz uykusu için rutin örneği;
Beslenme, odaya gitmek, alt değiştirmek, kepenkleri kapatmak, yelek hırka varsa çıkartmak ve yatağına yatırıp uyku arkadaşını vermek.
Gece rutin örneği;
Oyun,Beslenme,duş,masaj,ninni,yatağına yatırmak ve uyku arkadaşını vermek.
Bunlar sadece genel bilgilr olduğunu vurgulamak isterim. Ben bu konuyla ilgili profesyonel olarak eğitim almadım sadece kitaplar ve uyku konusunda uzman kişilerin yazdıklarını okuyarak kendimi geliştirdim bunuda söylemek isterim.
Eğer ki anlattıklarım işinize yararsa ne mutlu bana.
Mesajlarınıza yetişemediği için herkese ortak yazdım. Çünkü çoğunuzun sorduğu şeyler burada anlattıklarım.
Hepinize bol bol uykulu güzel günler geceler 🙏🏻😇