Koalammm
Gece bizim tuvaletini in gelmesini engelleyen bir hormon var. Bu bebeklerde de aktif aslında. O yüzden bebek gece boyu kesintisiz uyursa kupkuru uyanabilir. Biz de bu yüzden uyurken tuvalete gitme ihtiyacını çok hissetmiyoruz. Bu nedenle uykudayken çiş yapma/yaptırma olayı biraz zor.
Bir de çiş yapılırken 2 adet kas var kullanılan. Biri istemli, diğeri istemsiz çalışıyor. Her ne kadar bez firmalarının sponsorluğunda yapılan ve dünyaya yayılan çalışma bu gerçeği kapatmaya çalışsa da, bebekler bu istemli kası kullanmayı 9 aylıkken öğreniyor. Ancak biz bebekleri uzun süre bezliyoruz. Bu durumda demiş oluyoruz ki “evet, böyle bir Kasın var ama sen bunu kullanma. Çişini bilinçli yapma” sonuç olarak bebek hep tutuyor tutuyor ve altına yapma dediğimiz noktada istemsiz kas devreye girerek bezine yapıyor. (tuvalete biraz geç gidince ne kadar rahatsız oldugunuzu hatırlayın bu arada. Bebekler hep o durumdaymış) tabi bu süreçte istemli kası kullanmayı unutuyor.
Sonra yinw biz diyoruz ki “hadi artık kullan bu kası. Tut çişini, tuvalette yap” ee bebek kullanmamış ki bunu. Elini bağlasan nasıl gelişmez el kasları. Aynı şey. Zaman alıyor tabi tam kullanmayı öğrenmesi.
Bu iki sebepten parça parça yapması normal sonuç olarak.
Çok mu uzun olmuş🙄