Gulmrt hiçbi şekilde tepki vermeyin. Yapma demeyin.yaptığı şeye kızmayın. O anda başka birşey ile dikkatini çekmeye çalışın veya arkanızı dönün ilgilenmeyin. Bir yaştan sonra özellikle yaptıkları her hatalı harekete hayır dedikçe daha fazlasını yapıp dikkat çekmeye çalışıyorlar. Benim kızım evde yolmadık duvar kağıdı bırakmadı her seferinde nereyi yırtacak diye arkasında dolanır hep engellemeye çalışırdım. Ama hamileyim ve o dönem bir haftada 3 kilo verdim açlıktan ve sinirden. Eşimde bırak elleme yolsun deyince bıraktım tepki vermedim yoldu hatta kızıyım diye elime getirip verdi sadece alıp çöpe attım. İstediği kadar yapabileceğini kızmıycağımı söyledim ve çocuk o gün bıraktı yapmayı.
halen yaptığı hatalı davranışları önemsemiyorum. Ama artık beni anladığı için sadece önemsememekle yetinmeyip yaptığının yanlış olduğunu ve yaparsa sonrasında ne olacağınıda anlatıyorum. Mesela su içtiği inekli bardağı var. Alıp yere atmak istediğinde annecim bu bardağı yere atarsan kırılır, bu bardağı çöpe atarız birdaha bununla su içemezsin diyorum bardağına sıkıca sarılıyor. :)