Arkadaslar merhaba, kasim ayinda bebegim 3.5 aylikken covid olduk bebegim de pozitifti ve onu bronsiolite cevirdigi icin 5 gun hastanede yattik. Sonrasinda aralik sonu yine hiriltili nefes alma hizli nefes alma ve oksuruk sikayeti ile gittigimizde tekrarlayan bronsiolit sebebiyle bu sefer 10 gun hastanede yattik ve tamamen iyilesmeden taburcu olduk. O gunden beri de hastanelerden cikamiyoruz. Bugun 7 ayimiz doldu ve gecen hafta pazartesiden beri yine hastanede yatiyoruz. Doktorlar covidin bebegimin akcigerlerini etkileme ihtimaline karsi rontgen, akciger tomografisi cektirdi sukurler olsun bir sey cikmadi. Altta yatan baska viral veya bakteriyel bir enfeksiyon mu var diye bakildi bir sey cikmadi. Evde kedim var. Hem kandan hem deriden allerji testleri yapildi sukurler olsun allerjimiz cikmadi kedi tuyune karsi da allerjimiz cikmadi. Tabi cikmamasina ragmen 2 yas oncesi cocuklarda saglikli bir sonuc vermeyecegini de soyluyorlar. Bumun yani sira enzpfil degeri cok yuksek cikti ki bu da bebegimin allerjiye ve astima yatkinligini gosteriyormus. Burundan hortum sokularak girtlak yapisinda anomalilik var mi diye bakildi sukur onda da bir sey cikmadi. Bebegimin oyle aktif bir kusmasi yok sadece yeni yedikten sonra yuz ustu dondugunde veya kucakta tasiniyorsa karnina baski yapilmis oldugu icin kusuyor. Ama yine de doktorlara gore klinik bulgulara bakildiginda refluye isaret gosteriliyor ve cumartesi gununden beri reflu mamasi kullaniyoruz. Pronat ve motillium ilaclarini kullaniyoruz. Benim ozellikle fark ettigim nokta en ufak bir ruzgara hava degisimine maruz kaldigi an hiriltisi oluyor bogazinda cokmeler cekilmeler oluyor ve nefesi hizlaniyor. Su an tedavimizi yuruten bebek hisiltili bebek oldugunu, bebeklerin %30unda bunun goruldugunu, buyuk cogunlugunun 3-6 yas arasinda iyilestigini, yine %30luk gibibir kisminin da astim olarak ilerledigini soyledi. 3 yasina kadar ugrastiracak dedi. Zaten aralik ayindan beri hastanede de evde de aktif olarak hava veriyoruz tedavisini yurutuyoruz. Bu sekilde hisiltili bebek olarak aranizda geciren, veya duydugunuz var midir? Ya da reflu ile ilgili surecleriniz nasil gecti/geciyor? Belirtiler nelerdi? Illa reflu mamasi kullanilmasi sart mi? Ilaclar ne kadar surede yanit veriyor? Neler yapilmali?