Sebile20 benim kızım da 18 aylık hatta 19 ayına girecek. Hırçınlaştı, bireyselliği yavaştan eline almaya başladı, kendi fikirlerini ve isteklerini belirtmeye başladı.
Her zaman her şeyi sorarak ve onayını alarak yapmaya çalıştık. Bizim için onun bireysel alanı çok önemliydi. Hiçbir zaman öpebilir miyim demeden öpmedik mesela veya altını değiştirirken hep anlatıp, izin alır gibi konuşarak yaptım. Yemek yemek isteyip istemediğini hep sordum. Hep ona göre hareket ettim yani. Şu anda böyle devam ediyor. Öpebilir miyim? diye sorduğumuzda hayır diyor ve biz de öpmüyoruz mesela :)
2 yaş sendromuna giriyorlar, bu süreçte mümkün olduğunca huyuna gitmek, yanlışı da düzgün bir üslup ile anlatmak, kızmamak, aşağılamamak, bağırmamak çok önemli. Karakterleri oturmaya başlıyor. Siz de mümkün olduğunca sakin davranın her hareketine ve istemediği şeylere saygı duyun. Zarar verebilecek şeyler yaptığında büyük tepkiler vermeyin, kızmayın, daha ılımlı yaklaşarak yaptığının yanlış olduğunu anlatıp ilgisini farklı yöne çekin. Zorlarsanız daha da hırçınlaşacaktır.