Mom0909 öncelikle ben bebeğime uyku eğitimi vermedim. Yatağında uyuması gerektiğini öğrettim.
Aslında benim avantajım doğduğundan beri hiç sallamamamdı.
Buna ek olarak bebeğime emziği alıştırdım.
Benim oğlumda asla almıyordu emziği. Gaz sancısı olduğu için hep emmek istiyordu, sürekli memede durmak istiyordu. Doktorumuz emzik kullanması yararlı olacak dedi ve bir şekilde alıştırmam gerekiyordu. O ittikçe ben geri verdim. 2 aylıktı emziğe alıştığında. 2 ay boyunca uğraştım. Ve uyku arkadaşı kesinlikle çok çok faydalı oluyor. Bizim iki tane uyku arkadaşımız var. Birisi battaniyesi, diğeri dodosu. Onları gördüğü zaman uyuması gerektiğini anlıyor.
Nasıl alıştırdığımı soracak olursanız her defasında yanına koydum eliyle tutturdum. Ama sadece uyku zamanı verdim onları. Uyuması gerektiğini anlasın diye.
Sizin bebeğiniz emziğe alışmak biraz büyük bundan sonra alışmaz diye düşünüyorum. Ama başka yollar bulabiliriz.
Uyku saati geldiğinde yatağına yatırıp ninni söylemeyi, onunla sakin ses tonuyla konuşup başını okşamayı denediniz mi? Bebekler böyle şeylere bayılır ☺️