CennetAla Ben değil de babası yapıyor öyle hatta daha 2-3 aylık bebek mama içiriyordu kaşıkla bizimkisi alıp tükürüyor eşim de çıkıştı birden ‘yemezsen yeme bana ne’ diye bağırdı,(halbuki aç değilmiş) o anda çocuk birden renk değiştirdi nasıl ağlıyor. Susturamadık. Her şeyi anlıyorlar. Eşim dedi ki tamam dersimi aldım çocukla inatlaşılmazmış dedi. Ben hiç hayır kelimesini kullanmıyorum, zihninde olumsuz etki yaratmasın, kendisine ‘hayır’ kelimesi kullanıldığında kötü duygular hissetmesin diye. Reddedilmeyi kabullenmeyi öğrenmesini istiyorum oğlumun. Bazen gerek olursa başımı sağa sola sallayarak ve gülümseyerek no no no diyorum ve eline başka bir şey veriyorum al bakalım diye. Birkaç defa yapınca alışıyor insan. Onlar duygusal olarak o kadar narin ve hassaslar ki, her şey sevgi ve şefkat ile ilerlemeli. Ama maalesef bizler öyle yetiştirilmedik. Bazen içimizden bir şey bize yapılan yanlışları haykırıyor kendi çocuğumuza. Aynı kendi annemizin yanlış cümleleri çıkıyor ağzımızdan. Yapmayın, kafanızda kurun nasıl tepki vereceğinizi ne diyeceğinizi ve içinizden defalarca söyleyin. Silin diğer cümleleri kafanızdan