Bu post nasıl uyku eğitimi verdiğimin postu değildir, klasik bildiğimiz uyku eğitimlerinden vermedim çünkü. Ama en azından nasıl uykularını düzene soktuğumu anlattığım posttur. Belki birilerne faydası olur.
Bizim bebe doğduğundan beri memeyi tutmadı, çok uğraştım herşeyi denedim ama olmadı. Hep sağarak biberonla verdim mecburen. Zaten 3. Ayda sütüm tamamen kesildi sadece mamaya döndük. İlk 3 ay çok gazlı bir bebekti gece 3 lere kadar uyumaz sabah 6 da kalkardı, tek bakıyordum o dönem. Ailem uzaktaydı ve çok yoruldumz 3. Ayda işe başladım bakıcıya emanet ettim, çok şükür iyi bir bakıcım var gözüm arkada değil. Şu an bebem 8 ay 2 günlük.
- ayda işe başlamamla birlikte uyku problemi hayatımı çok olumsuz etkileyince bu işi çözmek lazım diye düşündüm. Uyku eğitimi için çok küçüktü. Bir de eşim ağlatarak bişeyler yapacak biri değil, asla kıyamaz. O yüzden uyku eğitimi almadım.
Öncelikle bebeğin uyku saatini geriye çekmekle başladım. Her gün yarım saat şeklinde. Akşam 5 de eve geldim. Çılgınlar gibi oynadım çocukla, kollarım koptu, sırtımda gezdirdim ters yüz ettim iyice bir yordum. Gece 12 gibi uykusu geldi uyutmadım çünkü o zaman 1 de kalkıp bir daha 3 e kadar uyumıycaktı. Gece 2 olunca zar zor uyuttum. Baştan beri ayakta sallayarak alıştı ne yazık ki. Küçükken bir tek bu şekilde uyuyordu çünkü. 2 de uyudu. Acıkma saatlerini bildiğimden o saatlerde uykusunda biberonunu verdim ağzına o daha uyanmadan. Böyle böyle yavaşa yavaş uyku saati geriledi. Sabah hep aynı saatte zorla kaldırdım. Uykusu olsa bile. Beyaz gürültüye alıştırdım uykusunda yavaş yavaş. Yatağında hafif uyanır gibi oldu gürültüyü açtım. Yanına en sevdiği oyuncak ayısını koydum. O attı ben kolunun altına iliştirdim. 2-3 ay gibi bir sürede alıştı bu düzene. Uyku saati akşam 9 a geriledi önce. Şimdi 8 e kayıyor ama 8.30 dan önce asla uyutmuyorum.
Sabah 7 de kaldırıyorum. Ses yapıyorum öpüyorum mıncıklıyorum. Uyanınca azcık mama içiriyorum. 2 saat sonrada kahvaltı. Saat 10 gibi bakıcısı uyutuyor. 11 de kaldır diyorum. Kalkınca en sevdği şey olan muzı yiyor. 2-3 e kadar oyun oynuyor. Sonra tekrar uyku. Ayakta sallayarak ama 2-3 dakika kadar. Zaten uykusu olduğu için 30 saniye sallasan uyuyor. Bir saatte bu uyku oluyor. Kalkınca tek içtiği çorba olan tarhana çorbasını yiyor. Ben geldikten sonra akşam 18.00 18.30 arası kısa bir şekerleme yaptırıyorum duruma göre ama genelde istemiyor ısrar etmiyorum. Akşam yemeğini bizle yiyor. Sonra onu yoruyorum. Yerlerde yuvarlanıyoruz. Kucağumda evirip çeviriyorum birax mayışmaya başlayınca önüne oyuncaklarını koyuyorum kendi oynuyor. Akşamüstü şekerleme yapmadıysa 7 bucukta baslıyor ağlamaya birax oyalıyorum. 8 de yatak odasına giriyoruz, pijamaları giyiyoruz, loş ışıkta yatakta şımarıyoruz biraz. Sonra onu yan şekilde sırtı bana dönük olacak şekilde yatırıp ağzına emziğini veriyorum. Gece mamamızı içiyoruz. Beyaz gürültüyü açıp elimin birini göbeğine koyup kulağına ninni okuyorum. Dönmek isterse asla kabul etmeyip sırtını karnını okşuyorum. 5-6 dakikaya dalıyor. Yatağına koyup çıkıyorum. 15 dakika sonra da beyaz gürültüyü kapatıyorum. Gece acıkma saatine yakın mamasını hazırlayıp yanına koyuyorum. Mırıldanmaya başladığı an biberonu veriyorum. Gece 1 kere mama içiyor zaten.
Bu düzeni ortalama 2 ayda kurduk. Ama hiç ağlamadı. Bazen çok direndi ama pes etmedim. Diş dönemi zor geçti çok uyandı gece ama geçici diye düşündüm düzene uymaya devam etmeye çalıştım. Şimdi hedefim gündüz de sallanmadan uyumaya geçmesini sağlamak. Sonra da beyaz gürültüyü bıraktırmak. Bakalım inşallah o da olur.