Nadiye siz aslında şanslı olanlardansiniz çünkü ek gıda döneminiz meyvelerin ve sebzelerin bol olduğu bir döneme geliyor .
6.ayınızda patates havuç kabak elma armut seftali avakado muz verebilirsiniz. Bu ayda bebeğinize tatları , süte göre daha yoğun besini yutmayı öğreteceksiniz aslında. Ben kendimce bir kaç püf nokta farkettim ve uyguladığımda olumlu sonuç aldım size de yazayım
Besinleri olabildiğince sade verin ki tadlarını ogrensinler mesela muz ve elma püresi yerine muz ve elmayı ayrı ayrı verin ileride sizden yemek istediği besini kendi istiyor . Yani karisimdan uzak sadelikten yana olmalısınız.
Uyumsuz ve kendiniz yemeyeceginiz bir besini bebeğinize de vermeyin mesela süt bisküvi ve yumurta karışımı gibi ben hayatta yemem bebeğime de vermem bu tarz besinler yeme sorunu olan çocuklar içindir.
Ilk olarak püre ya da haşlama değil çorba ile başlayın çünkü bebek aylardır süt ile besleniyor birden püre bagirsaklarini çok yorar ve ağzında gevele gevele zorlanır bu sefer zor yemekten uzaklaşır bu yüzden 6.ay sebze çorbaları ağırlıklı verin .
Yani 6.aya girdiniz ve ilk ek gıdayı vereceksiniz diyelim çeyrek elmayı cam rendede rendeleyip bir iki cay kaşığı olarak bebeğinize suyunu verebilirsiniz . Bazı yerlerde ilk meyve verince sebze yemez vs yazıyor ama bizim doktorumuz her bebegin damak zevkinin farklı olduğunu ve bu bilginin çok da geçerli olmadığını söylemişti.
Ya da çorba vereceksiniz diyelim yarim havuc yarim kabak bir bardak su ekleyin ustune pisirin Blendirdan gecirip bebeginize bir iki kasik yedirin böyle böyle başlayın ki bebek birden doyup emmekten vazgeçmesin .
Ay ay vermeniz gereken besinler belli değiştirip değiştirip çorba yapın mesela kabak ve pirinç patates ve havuç havuç ve pirinç gibi ikililer yapabilirsiniz. Ya da muz püresi daha sonra da muz ve avakado da verin hem çok faydalı hem de tat olarak çok uyumlular .