Flamingom aşıdan en fazla 2 ay sonra iz olmalıydı, 17 aylık olduysa artık şüphelenme vaktiniz gelmiş, ben 19 aylıkken yaptırmıştım, siz bence en iyisi ne yapın biliyor musunuz; 18 ay kontrolüne gittiğinizde doktorunuza söyleyin, o da test yaptırmanız için kağıt yazsın, o kağıdı alıp verem savaş derneğine gidin (doktorun yazdığı kağıt olmadan test yapmıyorlar) test de şöyle yapılıyor; sol kol içine iğneyle bir sıvı enjekte ediyorlar ve bebeğinizi 3 gün yıkamamanız gerekiyor tıpkı verem aşısında olduğu gibi. 3 gün sonrası için sizi tekrar çağırıyorlar ve sıvı enjekte ettikleri yerde oluşan izi ölçüyorlar. Yarım cm’den fazlaysa eğer, zamanında yaptırdığınız aşı tutmuş oluyor. Eğer daha küçükse veya hiç iz yoksa (benim kızımda hiç yoktu) aşınızın tutmadığı anlamına geliyor ve size verdikleri sonuç kağıdını alıp, sağlık ocağından verem aşısı için randevu alıp gidip tekrar aşı yaptırıyorsunuz, tabi yine 3 gün yıkanmayacak