Arkadaşlar merhaba, evet çok sinir bozucu bir durum, haklı olarak siz de sinirleniyorsunuz. Fakat otizm her ne kadar geç tanı konan bir hastalık olsa da anneler bebeğindeki farklılığı hissedebiliyor. Benim 59 günlük bebeğim var. 38+2 de doğdu. İlk günler bebeğimin ani seslere bazen tepki verdiğini bazen de tepki vermediğini fark ettim. Doğduğunda işitme testinden geçti ve hiç bir problem yoktu. Sonrasında okudum yazılarda bebeklerin doğduğunda gelişen reflekslerinin en önemlisi ani seslere tepki vermesi olduğunu öğrendim. Eğer bebeğiniz ani seslere ara sıra tepki veriyorsa santral sinir sisteminde ileride ortaya çıkabilecek hastalığın belirtisi olabilir yazıyordu. 25 günlükken tekrar doktora götürdük durumu izah ettik, 2. Bir işitme testi istediler. İşitme testinden yine geçti ve ben testi yapan doktora da durumu anlattım, dedi ki “elimde bir oyuncak davul var buna muhakkak sıçrar, davul o kadar yüksek ses çıkarıyor ki tepki verilmemesi mümkün değil. Bebeğim tepki vermedi. Doktor derin uykuda olabilir diyip gönderdi bizi. Şimdi bebeğimizle sürekli konuşuyoruz nesneleri takip ediyor, yüzümüze bakıyor sonra sıkılp etrafına odaklanıyor. Boş bakıyor ara da önününe dikkatini çekeceği başka şeyler getiriyorum aradan bir boşluk bulup sabit bir yere dalıyor, dokununca tekrar etrafa bakıyor. Bugün 59 günlük ve hiç bir gelişme yok. Ozitmi çok araştırdım evet 18 aylıktan önce teşhis konamıyor. Fakat nörologların söylediği bebeğinizi takip edin , otizimde genelde geç kalınmasının sebebi çevre insanları. Anne ısrarla bebeğimde bir sorun var demesine rağmen etraf insanlar “ her bebek aynı değil, ne otizmi, otizm tespit edilemez, dur 3 aylık olsun dur 4 aylık olsun” gibi söylemlerden geç kalınıyor. Ben de arkadaşımızla aynı kaygıları yaşıyorum. Çünkü herkes bebeğinin bir , bir buçuk 2 ayına yaklaştığında gülümsediğini söylüyor. Allah kimseye böyle bir süreç yaşatmasın