Alp20 Hanımlar merhaba. Bebeğim 6 ayını doldurdu bugün. Ama kafasını kaldıramıyor destekli oturtuyorum kafası hep göğsüne doğru o yüzden oturtarak bişeyler yedirmek zor oluyor. İlgisini çeken bişey gösterirsem kaldırıyor ama uzun tutamıyor yine aşağıya eğiyor. Böyle bi durumla karşılaşan var mı ? Birde üç dört kez daha anca döndü dönebiliyor ama sanki uğraşmak istemiyor 🙄 tepkileri normal bi sorun mu var diye korkuyorum bazen. Doktora götüreceğim haftaya ama buraya da sormak istedim.
Evhamlianne Alp20 benim bebeğimde 5.ayını doldurdu, kafasını tutamıyo uzun süreli dediğiniz gibi, mama sandalyesine koyuyorum bazen kısa süreli ileri doğru eğiliyo, dönme olayı da yavaştan başladı.
Yademveannesi Alp20 Bunu 5.ay muayenesinde doktor ile paylaşmadınız mı? Dik tutabilmeli bu dönemlerde artık. Umarım önemli bir durum değildir 🙏
OmerEmre_13 Alp20 benım oğlum adam akıllı 8. Ayda tuttu basını ara ara yine yoruluyor bana yaslanıyordu hıc telaş etmeyın benım oğlanın kafası ağırdı vücuda göre boynu taşımıyordu doktorda doğrulamıştı bunu bası ağır gelıyor olabılır hıc Zorlamayın
Alp20 Evhamlianne neden böyle bilemiyorum umarım önemli bi durumdan kaynaklı değildir yavrularımızınki 🙏🏻
Alp20 Yademveannesi o zaman daha anca kaldırır dedi çevrem hep bende önemsememiştim ama 6 ay doldu yine kaldıramayınca nedenini sorgular duruma geldim. Umarım önemli bi durum yoktur 🙏🏻🙏🏻
Zeynaa1 Alp20 doktorunuz ozelmi yoksa devlettemi yani ben devlet Hastanesi’ne gidiyorum ama.her gitmeme kafasını tutuşunu her şeyi kontrol ediyor du muayene ederken kızım 14 aylık hala bile gittiğimde bezini bile açıp bakar.. doktorunuz biraz ilgisiz mi acaba bence değiştirin
sun88 6 ayını doldurmuş. Dönmesi neyse de kafasını dik tutabiliyor olması lazm. Doktoruna götürcekmişsiniz zaten belki egzersiz verir boyun kaslarını güçlendirmek için. Üzülmeyin inşallah bişeyi yoktur.
Alp20 OmerEmre_13 içime biraz da olsa Umut oldu söyledikleriniz. Sağlığı yerinde olsunda geç kalmışız sorun değil.
Ruhumdakimavi Alp20 bebeğin boyun kasları gelişsin diye günlük en az yarım saat( ama bu 5 er dakika şeklinde dinlene dinlene tüm güne yayarak yapılmalı) egzersiz yaptırdınız mı?
Alp20 Ruhumdakimavi çok sık yaptırmadık bu yüzden olabilir mi ? Gazlı bir bebekti hep kucakta gezdik desem yeridir.
Ruhumdakimavi Alp20 tamamıyla ondan kaynaklı değildir ama bu egzersizler çok işe yarıyor ben günlük yapabildiğim kadar sakin zamanlarını degerlendirdim. Siz az da olsa bunu yapın ama doktorunuzada mutlaka belirtin
Alp20 Ruhumdakimavi teşekkür ederim daha sık yaptıracağım egzersizlerini. Pazartesi doktoru bakacak umarım iyi şeyler söyler.
mirayilknurtolga Alp20 öncelikle tabi ki doktor kontrolü yaptırın derim ama son kontrolünüzde sıkıntılı bir durum olsa doktorunuz belirtirdi diye düşünüyorum. Bizim doktorumuz her ay gittiğimizde fiziksel olarak tutma kavrama boyun kol ve bacaklarını kontrol edebilme gibi muayenelerini de yapıyor. Bu arada tummy time ile göğüs kol ve boyun kaslarını güçlendirebilirsiniz. Yapıyor musunuz hiç?
Alp20 mirayilknurtolga çok sık yaptıramamıştım , tutma kavramalarda sorunumuz yok şükür doktoru da bişey söylemedi kafası için.
akkls Alp20 3 aylık kontrolünde farkedilmesi lazımdı canım sağlık ocağı farketmişti bizim bir ay daha bekleyin dediler yine aynıydı doktora götürdük b12 eksikliği vardı takviye aldık ama yine bi değişklk olmadı 6. Ayında nörolojiye yönlendirdiler mr çektiler şükür bi şey çıkmadı yine b12 takviyesine devam edildi çnkü sürekli düşüyodu b12 si 6. Ayın içinde tuttu sizide nörolojiye yönlendirirler büyük ihtimal de biraz geç kalmışsınız çevreyi dinlemeseydiniz keşke başını geç tutucağı için oturma vs de geç kalıyor çnkü 9. Ayda oturdu mesela yaşına giricek perşembe günü emekleme sürünme yürüme hiç bi şeyi yok onlarda geçikicek yani çok geç kalma derim sana
Alp20 akkls keşke dinlemeseymişim diyorum bende ama tecrübesizlik mi diyim ne diyim bilemedim valla kendime kızıyorum hep neden daha önce götürmedin diye Pazartesi gidicem inşallah bi sorun yoktur.
Sonem Boyun kaslarının gelişmesi için ara ara yüzüstü yatırıp kontrol etmeniz de fayda var önemli bir durum olmaz inşallah geçmiş olsun 🙏
Prens0205 Alp20 yüz üstü yatırın çok fazla sevmezler ama bize doktor öyle söylemişti 10 dakika dursun kaldır 1 2 saat sonra tekrar biraz ilerisine de dikkatini çekecek bir oyuncak koyun ki bakmaya çalışsın dedi