Mom030 mesela uyumak istemediğinde oyle bi agliyor ki bazen sanki iskence yapıyorum yada aglamiyor uyumamak ixin inat ediyor yorganla oynuyor kendini sağdan sola fırlatıyor filan. Ben aa çocuğum agliyor yazık vah vah yaparsam olmaz ki ilerde bizi yer bitirir. Ki bide uyku düzeni bozulur…o yüzden aglasada o an hiç karismiyorum goz teması kurmuyorum ilgilenmiyorum pis piss yapiyorum. Fayda etmezse bir tane ninimiz var şarkı seklinde onu söylüyorum sesimi duyunca sakinleşsin diye genelikte o zaman susuyor ama hala devam ederse, yerinden kaldırırım sakinleştiririm tekrar yatırırım. Ve sonrasinda bi sekilde uyur. Cunku oda anliyor aglamanin fayda etmedigini. O an durumu kabul ediyor teslim oluyor ve kendi kendine susuyor ve neticede uyuyor. Ya bu uyku düzeni o kadar sinir bozucu sey ki. En önemlisi kararlı ve net olmak sadece uyku eğitiminde degil her bir şeyinde çocuklara kararlı ve net olmamız gerekiyor eşler arasında aynı görüşte olmamız gerekiyor ayni dengede olmamız gerekiyor ki cocuk mesela karmaşalık yaşamazsın.
Mesela biz esimle herseyi ortak düşünerek konuşarak karar vereriz yaparız ama bu konuda anlaşamayız. Esim cocuk uyumadiginda cocuk demek uyumak istemiyor, çocuğu salona yanımıza Getirelim bi ara verelim gorusunde… o Arada bende dinlenmis olurum diye son derece iyi niyet ama cocugun zaten istediğide bu ki😁. Bende hayır oyle yaparsak yarinda oyle ister öbür gunde ve neticede uyku düzeni bozulur gorusundeyim. O yüzden uyuması 2 saat sürsede 2 saat uğraşırım pes etmem. O beni dinlemek zorunda ben onu değil. Onu dinleyeceğim yerler farklı ama bu tarz şeyler yemek yeme uyku gibi beni dinlemek zorunda. Ben nu şekilde düşününce yanı tamamen mantıken hareket edince daha kolay oluyor yoksa bende üzülüyorum oğlumun bir tane gözyaşına ama olaya duygusal olarak bakarsam hiç olmaz….o yüzden oglumun iyiligi icin bazen ağlamasına aldırış etmiyorum ☺️