Zeynepveannesi34 Merhaba annelerim bebegim 8 aylık uyuz hastalığı oldu, ve tedavi altına girdik ailecek, nerden nasıl oldu bilmiyorum çok zorlu bir süreç, başından geçen var mı öneride bulunmak isteyen Tesekkürler
Ates_mami Zeynepveannesi34 tedaviye devam etmelisiniz. Hemen geçecek bişey degil. Bizde ailecek uyuzuz. Dün ögrendik. Kardeşim bizde kalıyor. 2 aya yakındır kaşınıyordu. Saglık ocagına gitmişti. Alerji demiş. Geçmedi dermatologa gitti. Oda alerji demiş. Yine geçmedi. Ve eşim ve bende kaşınmaya başladık 1 haftadır. 2 oğlumda da o kabartıları fark ettim. Dün gittik doktora Hepimize uyuz geçmiş. Tedavi başladık. Belirli saatlerde ilaç sürünüyoruz. Belirli saatlerde duş alıyoruz. 3 gün de aynı kıyafetleri giyecegiz. Dün ögrenir ögrenmez halıları kaldırdık balkona. 3 gün balkonda güneşte bekleteceğiz. Uyuz bakterisi 72 saat yaşam alanı bulamazsa ölüyor. Dokundugumuz oturduğumuz koltuga kadar önce sirkeli suyla silip sonra buharla dezenfekte ediyoruz. Hijyen çok önemli. Dünden beri evde ne kadar yastık yorgan artık yıkanabilecek ne varsa 90 derecede yıkıyoruz. Havlu kullanmıyoruz artık. Havlu peçete kullanıyoruz. Yataklara kadar buhar basıyoruz gelip gidip aklımıza geldikçe yapıyoruz bunu. Çünkü ilacı sürüp vucudundan atınca bile oturduğun koltuga yattığın yastık yatakta da 72 saat yaşayabildiği için ordan yine bulaşıyormuş. O yüzden sürekli böyle yapıyoruz. Birde araştırdıgım kadarıyla kekikle beyaz sirkeyi kaynatıp vucuda sürünce de uyuz bakterisi ölüyormuş. İlaçsız saatte de bunu yapacağız. Amacımız birkaç günde kurtulmak. Umarım kurtuluruz. Sağolsun yakın arkadaşım dedigim biri bize bunu bilerek bulaştırdı. Uyuz oldugunu bizden saklamış. Doğum yaptım diye geldi bize güya yardıma. Bulaştırdı gitti sagolsun.
Berilismom Zeynepveannesi34 yıllar önce kyk yurdunda kalıyodum 15 tatile eve geldim deli gibi kaşınıyorum sağlık ocağına gittim uyuz olmuşsun dedi kwellada diye bi losyonu bitün vücuduma sürüyodum bütün çamaşırlarımı yüksek buharda ütüleyip öyle giyiyodum 1 haftada geçti geçmiş olsun bebek olunca daha zor tabi😔
Zeynepveannesi34 Ates_mami yaaa çok geçmiş olsun eşin ve kızımda var bende yok çok garip değil mi, anladım çok tesekkür ederim inşalllah kurtuluruz biran önce
Ates_mami Zeynepveannesi34 sizinde eş zamanlı tedavi olmanız lazım. Belirti olmasa bile. Bakın kardeşim 2 aydır kaşınıyor aynı evdeyiz bizde 1 haftadır var. Ve kardeşim gece uyandıracak kadar kötü. Bizimse sadece ellerimiz günde 1.2 defa kaşınıyor sadece. Biz onun kadar kötü degiliz. Çocuklarla mecburen hep dipdibeyiz onlarda kaşıntı bile hiç yok. Oysa doktor hepimizi muayene etti hepimize geçmiş. Bence herkesde aynı oranda ilerlemiyor.
Zeynepveannesi34 Yaaa çok zor bebekli olunca 😞😞😞rabbim şifa versin hepimize biz kullandık ama faydasını göremedik