Selamün aleyküm kızlar.
Bebeğim bugün 26 günlük.
Doğar doğmaz meme ucun yok; silikon uç takabilirsin diyen ve beni yanlış yönlendiren bir hemşire yüzünden ve kendimin de araştırmamış olmasından kaynaklı silikon uca başladık.
İlk gün damla damla sütüm gelmesine rağmen aç bu çocuk mama verelim dediler.
Kabul ettim pişmanım.
Halbuki kiraz çekirdeği kadar midesi olduğunu biliyordum.
Ama ne doğumda ne de doğumdan sonra mecalim kalmadığından bildiklerimi uygulayamadım.
Biberonla hastanede yattığımız bir gece boyunca mama verdik her üç saate bir.
Doğumdan mecalim kalmadığı için göz yumdum.
Niye itiraz etmemiştim ki hala düşünüyorum.
Neyse evimize çıktık sadece bir kere mama verdik.
Sonra mamaya devam etcek korkusuyla kendime, anneliğime, memelerime güvenmeden silikon uç takıp emzirmeye devam ettim.
Aslında herşey kızıma yetebilmek içindi.
Onu besleyebilmek için.
Doğumdan sonraki psikoloji o kadar farklı oldu ki benim için.
Çok çaresiz ve yardıma muhtaç hissediyordum kendimi.
Bebekle yanlız kalmak istemiyordum.
Yalnız kalsam sanki ona bakmayı beceremeyecekmişim gibi..
Eşim en büyük destekçimdi.
Sürekli sütümü sağdık meme ucum çıksın silikonu bırakalım diye.
Masaj yöntemini, enjektörlü meme ucu çıkarmayı bir çok şeyi denedik.
Sürekli videolar izledik.
Araştırdık, okuduk.
Çok ama çok zordu benim için.
Rüyalarıma bile silikon uç giriyordu.
Bebek ucu değil areola denilen kahverengi kısmı emmeli diye okuyordum ama uygulayamıyordum.
Evde sürekli deniyordum.
Kahverengi yerinden tutup ağzına vermeye çalışıyordum.
Ucunu emip yara yapıyordu bu seferde.
Bende kızıma bahane buluyordum.
Ağzı çok küçük emme refleksi, çenesi güçlenmedi diye.
Halbuki hata benim tutuşumdaymış.
En son dayanamadım kırkı çıkmadan kurtar beni Allah’ım diye dua ediyordum.
Sonra hastaneye gidelim dedim eşime.
Beni doğurtan ebe tekrar gösterdi ve inanır mısınız biraz ağladı ama on dakikada kavradı memeyi hem de hiç cokcok sesi çıkarmadan yani hava yutmadan.
Niye daha önce gitmemiştim.
Neyse bu da bizim 26günlük imtihanımızmış demek ki, vardır bunda da bir hayır.
Şuan eve geldik memeyi areolanın bir parmak yukarısndan tutup veriyorum.
Elimi hiç bırakmıyorum.
Daha yeni kavradığı için alışana kadar böyle tutmam gerektiğini söyledi ebe.
Ağlayıp huysuzlanınca totosuna vurup pışpışlayın. Çok işe yarıyor.
Ve ağlarken asla deneme inatlaşır dedi önce sakinleştirip sonra vermeyi deneyin.
Ve son olarak kendinize de bebeğinize güvenin.
Ona sizden iyi kimse bakamaz.
Herşeyin bi zamanı olduğuna ve asla imkansız olmadığına inanın.
Buraya acaba bıraktıran var mıdır silikon ucu farklı bişey öğrenebilir miyim diye bi umutla girdim hep. Dilerim bu anlattıklarım da sizlere umut olur.
En yakın zamanda tüm kullanan annelerin silikonlardan kurtulması dileğiyle .