Merhaba arkadaşlar burada bir çok post açıyor anneler sütünü arttırmak için bende böyle bir başlık açtım ki vereceğim tariflerden faydalanılsın.
Evet arkadaşlar öncelikle süt hormonlarının kesinlikle iyi bir psikoloji ve mutluluk hormonlarıyla doğrudan ilgisi var lohusayken bazen psikolojimiz değişkenlik gösterebiliyor herkesin yapısı duygularını yaşama biçimi farklı elbette ama burada önemli olan iyi bir stres yönetimi yapabilmek yaşadığımız loğusalık döneminde hiçbir şeyi kafaya takmamak sadece bebeğimize odaklanmak sağlıklı bir bebek dünyaya getirdiğimiz için mutlu olmak onun dışında bol bol su tüketmek en az 2,5 3 litre çünkü sütün %93 sudan oluşuyor bol uyku her fırsatta dinlenmek her öğününüze dereotu ekleyin 1er demet dereotu yiyebilirsiniz ara öğünlerinize mutlaka kuru incir hurma Cennet elması dut kurusu siyah kuru üzüm ceviz fındık badem tahin dut pekmezi ekleyin
Birde bir tarif vericem
Anne sütü çayı
*Rezene *ıhlamur *Frenk kimyonu ısırgan otuanason aktardan alıp hergün günde en fazla 3 kere demleme yöntemiyle bir fincan kaynamış suya bir çay kaşığı rezene ve ıhlamur yarım çay kaşığı diğerlerinden koyup demliyorsunuz sonra istediğiniz öğünde yada ara öğünde tüketiyorsunuz inanılmaz faydalı bir çay ilk kızımda bazı sağlık sorunları yaşamıştım sütüm çok azalmıştı bu çay sayesinde sütümü tekrar arttırmıştım şimdi ikinci kızım var 5 aylık sütüm çok geliyor zaten pek gerek kalmadı bu çaya ama bazen azaldığını hissederim hemen yaparım bu çaydan hemen faydasını görürüm ama herkesin bünyesi farklı kiminde anında etki eder kiminde bir kaç gün sonra etki eder düzenli bir şekilde tüketin ayrıca bir fincan sıcak sütün içine 1 tatlı kaşığı tahin koyup ister kahvaltıda ister akşam yatmadan önce ister ara öğünde tüketin bununda süt artttırmaya faydası var ayrıca yulaf ezmesi de tüketebilir siniz mesela yulaf lapası hem sağlıklı bir kahvaltı hem süt arttırmaya yardımcı bir alternatif mesela bir buçuk su bardağı süt 3 yemek kaşığı yulaf içine istediğiniz kuru meyve incir dut hurma gibi ceviz badem fındık da koyup tüketebilir siniz sütle yulafı pişirin yulaf iyice şişsin kaynama noktasında altını kapatıp içine istediklerinizi koyup dinlendirin ben ılık yemeyi seviyorum ister ılık ister soğuk tüketin.
Asla aç kalmayın çok yiyimde sütüm olsun inanışı eskilerde kalmış sadece fazladan kendine kilo yaparsınız sağlıklı dengeli ve düzenli beslenmelisiniz
Bebeğinizi bol bol kucağınıza alın onu sevin öpün koklayın aman kucağa alışır almıyım demeyin ilk 3 ay bebekler doğdupunun farkında olmazmış onun annesine ihtiyacı var bildiği kokuyu duymaya ihtiyacı var seninde onun kokusuna ihtiyacın var unutma senden ve bebeğinden başka kimse önemli değil başkalarını değil kendini düşün yaşadığın anın tadını çıkar