zumratugba c vitamini alın her gün, sütünüzden ona geçecektir. önce esiniz ve siz iyileşmelisiniz ki o da toparlasın. burnunu serum fizyolojik ile yıkama yapın, burnu tıkanmasın, bol bol emzirin. siz tavuksuyuna corba yapın karabiber limon maydanoz, ballı limonlu sıcak su için. ıhlamur elma tarcın ayva kaynatıp çay olarak için. parol ya da minoset içebilirsiniz. sürekli kolonya veya dezenfektan ile ellerinizi temizleyin. ayrıca normalde de haftada 1-2 kere hastayken ise her gün burnunuza tuzlu su çekip burun içini yıkayın, agzınıza da gargara yapın. Öksürük için, 2-3 diş sarımsağı püre haline getirip zeytinyağına koyup 3-4 saat bekletin, bu karışımın sadece yağ kısmını ayak tabanlarınıza sürüp üzerine pamuklu corap giyip yatın, bebeğinize 1 diş sarımsak ile yapıp deneyin. ama hava almalı poşet vs. gecirmeyin mutlaka hava almalı. cok iyi balgam söktürüyor. ve karısımı surmeden önce kendi el bileğinizin içinde deneyin alerji yapar mı diye.. bebeğinizin sırtına soğuk sıkın çörek otu yağını gün aşırı sürebilirsiniz1-2 damla kadar fazla değil. bunları bütüncül olarak yaparsanız siz de kısa sürede atlatırsınız.