Ygz merhaba, anadolu yakası maltepe civarında mı okul bakıyorsunuz ? Benim oğlum şuan 3 yaşında. 7 aydır kreşe gidiyor, son 2 aydır farklı bir okulda. İlk gittiği okul yukarıda da bahsettiğin gibi mühitimizin en pahalı okulluydu. 1 dönüm bahçe içerisine kurulu, kedi, köpek, tavşan, tavuk, kaz, kaplumbağangibi hayvanlar ile miniklere özel sebze ekilen bostanları vardı. Haftanın her günü okulda bulunan 2 pedagogu da vardı. Kısacası mükemmel bi okuldu ama o kadar profesyonellerdi ki, çocuğun duyguları değil kurallar ve ödemeler onlar için önemliydi. oğlum da çok isteksiz gidiyordu. Aslında öğretmenini çok seviyordu ama öğretmeni de biraz mesafeli bir hanımefendiydi. Aslında hiç bir sorunumuz yoktu ancak eylül döneminde yuzde 35e denk gelecek çok fahiş bir zam yaptılar. Ve bu tutardan asla aşşa inmediler, yani eski öğrencileri olduğundan çocuğun psikolojisi öncelikleri olmalıydı diye düşündüğümden çok sinir oldum ve ani bir kararla butik bir kreşe aldım kaydını. Sonuç olarak oğlum severek gidiyor. 2 ayda 1 kere bile gitmek istemiyorum demedi. Bütün bu deneyimlerimden yola çıkarak önceliğin tam teşekküllü bir okuldan ziyade çocuğun psikolojisini düşünen, daha yakın bir öğretmen ile okulu sevdirmek olduğunu düşünüyorum. Çocuğun yaşı ve beklentiniz de çok önemli. 3 yaş oyun çağıdır, piyano bale vs bunlar biraz da velinin gözünü boyamak için, 5 yaş civarındaysa biraz daha eğitimsel aktivitelere yatkın oluyorlar çünkü.