Gorkeminannesiii ay gece uyumuşum yazamadim 🌝 bende arkadaslara katılıyorum canim. Corba icin coook erken. Ben Instagramda ek gıda annelerini takip ede ede öğrenmiştim. Banada kimse anlatmadi,bilgilendirmedi..ben 5.ci ayda başlamıştım tadimlara 6.ci ayininin ortalarında yeni geçmiştim çorbalara. 7.ci ayda kahvaltiya basladim düşün. Birde ay ay verilecek sebze ve mevyeler var nette. Onlara mutlaka bakmani tavsiye ederim. 1 yaş öncesi verilemeyecek seylerde var. Ben onların hepsini ezberlemiştim zamanında resmen. 6 ve 8.ci aylarda bebeğin ek gıdaya alisma sürecidir. 6.ci ay tadim ayidir yemek yeme ayi asla değildir. Herseyi ilk gün bir cay kaşığı ikinci gün bir tatlı kaşığı üçüncü gün bir yemek kaşığı şeklinde tattirsaniz yeterlidir. Sadece öğlenleri bu şekilde bir besini yapın. Bende ilk yoğurtla başladım. Diyelim 3 gün bu yazdığım miktarlarda verdiniz. 4.cu gün 5.gun 6.ci gün patates haslamasi (mutlaka ya su ile yada anne sütü ile açın kivamini) 7-8-9.cu gün kabak püresi ,10-11-12.ci gün havuç püresi,13-14-15.ci gün tatli patates püresi,16-17-18.ci gün kabak-havuc püresi, 19-20-21.ci gün kabak-patates püresi, iste daha sonra ki gün patates-havuc gibi sonraki gün üçlü üçlü baslayin patates-kabak-havuc gibi. Derken meyvelere gecin. 6.ci ayda sanırım sadece suan elma ve armut pureleri yiyebilir. Madalina portakal kivi bunları asla bu ayda yedirmemelisiniz. Dediğim gibi bu aylar tadim ayıdır, doyum ayi degil,agzina degdirip tadina bakmasi bile kafi. Siz cevreye bakmayin. Onun bağırsaklari daha yeni anne sütüne alıştı tam anlamıyla. Bu besinleri zor sindirir. O yüzden ölçüler 3 günün sonunda 1 yemek kaşığı kadar oluyor. 7.ci aydada yumurtanın sadece sarsinin 4te 1 i ile tadim yaparsaniz.