LittleBuny Merhabalar, uygulayan var mı Tracy Hogg’un yatır kaldır yöntemini? Kitabını okudum, araştırdım, tüm notlarımı aldım bir kez denedim 1 saati geçti ter içinde kalınca pes ettim 🤔
ipek_annesi LittleBuny bunu çok araştırdım fakat pedogoglar maalesef önermiyor güvenli bağlanma olmuyor anne bebek arasında artık bebek belli süre sonra yorgun düştüğü için uyuyor 😒
Egelim LittleBuny bence en zor uyku eğitimi yatır-kaldır. Ben 1 ay uğraştım bu yöntem ile ama bir türlü bebeğim uyum sağlayamadı, en son beşiğine koyup yanında oturdum, ilk bir kaç gün ağladı sonra uyudu.
deryata LittleBuny ben denedim bu yöntemi ama kesinlikle pes etmeyin. pes ettiğiniz anda herşey başa sarıyor. gayet de güzel kendi kendine uyumasını öğrendi max 3 hafta dayanın sonra miss 😂
LittleBuny ipek_annesi Öyle mi yöntemin sahibi de güvenli bağlanmaya zarar vermediğini savunuyor ben de o yüzden uygulamak istiyordum
Okuna ipek_annesi bunu hangi pedegog diyor anlamadım 5 aylıkken odasını ayırıp eğitim verdim aramızda ki güven ilişkisinin sarsıldığını düşünmüyorum tam aksine uykusunu alıp mutlu uyanan bir çocuk oldu yanında olduğundada ağlamak seni çağırıyor odasında olduğundada ağlayarak seni çağırıyor en fazla 1 hafta yada en fazla 1 ay sürüyor ağlaması ilk bi hafta gibi olmuyor cünkü alışıyor ağlamasının nedeni sallamaya ve ya başka bir yönteme alıştığı için konuşamadığı için ağlayarak tepki veriyor bundan doğal birsey yok malisef anne nie beni böyle uyutuyorsun ne güzel sallıyordun diyemediğinden ağlayarak bunu anlatmaya çalışıyor ve de ağlayarak uyumak zorunda kalıyor diyorsun ona bakarsan uzmanlar sallayarak uyutulan bebeklerin artık sallamaktan bayılıp uykuya geçtiklerini ve sağlıksız uykuya geçtiklerini savunuyorlar yani en iyisini anne bilir canı isteyen verir istemeyen vermez her uzman bir şey diyor önemli olan annesi olarak sen ne düşünüyorsun bana yanında yatırmak sallamak sağlıksız bir uyutma yöntemi olarak geldi ve eğitim verdim iyi ki de vermişim ikimizde uyuyoruz böylelikle
ipek_annesi LittleBuny sinem özen canbolat ın kitabını okumanızı tavsiye ederim ben atak dönemi bitsin yapmaya çalışcam çoğı arkadaşım bu şekilde yaptı eğitimini bu kitapta da göreceksiniz zaten
LittleBuny Bebegim_28 Amaç bebeği ağlatmadan kendi kendine uykuya dalmasını sağlamaktır. Kısaca bebek ağladığı zaman onu kucağa almak, sakinleştirmek ve tekrar yatağına koymak şeklinde uygulanır. Burada bebeğe “Ağladığın zaman yanındayım fakat uykuya kendin dalman gerekiyor.” mesajı verilmesi amaçlanıyor.
1Anneve1Bebek LittleBuny bu dediğin güvenli bağlanmaya engel değil canım merak etme ben de çok araştırdım ve asıl en sağlıklısi olan bu çocuğun kendi olan güveni bile daha sağlam olur. Oglum hemen meme de uyurdu gece de sürekli kalkan bi bebek değildi hemen uyuyo diye önemsemdm 14.5 aylık ve bazı dönemler sürekli kalkıo ve meme de uyuyo pismanm çok çok bilinçli olduğu için de şuan cesaret edemiyorum ama tek pişmanlığım budur şuan 8 haftalik hamileyim 2. Bebeğim doğunca 4 5. Ayında hemen bu uygulamari yapıcam.. Bence sen de vazgeçme yap ne güzel notlarını vs almissin. Pişman olma sonra 😔
Sunabay LittleBuny bence bebeği kucağına alıp yatirdikca bebek daha çok ağlıyor ben denedim kucakta sakinlesiyor beşiğe koyunca daha çok hircinlasiyor
MrvUras LittleBuny Aslında bebek yatırıldığı zaman kucağa alınmak istemiyor mu? Kendi kendine uyumayı henüz bilmiyor ve istemiyor. O nedenle ağlayan bebeği kucağa alınca bebek ‘eğer yeteri kadar ağlarsam annem beni kucağına alıyor’ sonucuna varmış olmaz mı? Çok fazla teknik var, gerçekten kafa karıştırıcı 😣 Tracy Hogg tekniğini okumadım daha ama pek kafama yatmadı sanki
Nohutannesi Egelim bencede. Yatır kaldır işe yarasa bile bir müddet sonra bebeği kucağa almak onu uyarıyor sanırım daha şiddetli ağlamaya başlıyorlar☹️
LittleBuny deryata genelde 3-5 güne hallolur diyor ama iki haftadan önce olacağını düşünmüyorum bende 😃
Ayseoztrk57 deryata bnde denedim ılk 2 gun cok gzuldı snar ne oldgusa kucagmda yatmak ıstedı ne yapmam gerk
MugeAtlas LittleBuny ben 2 gün deneyebildim sadece. Her seferinde ağladı aldım kucağıma ama en son kucağımda omzumda uyudu ve 1buçuk saat geçmişti. Bir daha denemedim çünkü ağlatmadan diyor ama hep ağladı. O kadar ağlamaya yorulup uyuyor orada bağlanma falan kalmaz yani gerek yok hiç dedim. Sallıyorum geceleri 2 saate bir uyanıyor ama napim 🤷♀️
Cizi-kraker MugeAtlas pış pat tekniğiyle uyutmayi deneyin ben hiç kaldir yatır yapmadım onuncu gün çok.sukur ağlamadan kendi kendine elleriyle tavsaniyla oynayıp uyuyor
LittleBuny MugeAtlas Aynı durumdayız sadece günlük rutinleri uygulayıp uyku saatini öne çekebildim. Gece uyanmaları tam gaz devam ediyor
Svcnvebebegi LittleBuny valla ben denedim bu yöntemi bebeğim aglamaktan helak oluyordu. Katıyordum ağlıyordu. Alıyordum kucağıma susuyordu. Morarana kadar ağlıyordu. Unutması için aradan 2 hafta geçti tekrar denedim. Sonuç aynı. Benim kız inatçı.. Bende pes ettim acikcasi. 🤷♀️
LittleBuny Svcnvebebegi Bebekleri sınıflara ayırmış ya huysuz ve hareketli bebek sınıfındakilerde uzun sürebiliyormuş. Benimki de bu kategoride 🙈
MugeAtlas Cizi-kraker evet bir o yöntem kaldı akıla yatan ama onda da yanına yatıyorum pışpış yaparak, iyice uykusu gelince ağlamaya başlıyor yine. Belki de kararlı olmak lazım iyice ben ağlayınca yine başlıyorum sallamaya.
Sevimmmm Cizi-kraker katılıyorum sss pat daha iyi bende şşş patla uyutuyorum ve katılana kadar asla ağlamadı biraz mızıldandı ve uyudu yavaş yavaş diğer destekleride kesmeyi düşünüyorum
deryata LittleBuny 3-5 gün imkansız ya. benim bebeğim sallanmayı sevmeyen bir bebek olmasına rağmen 14 günde tam anlamıyla öğrendi kendi kendine uyumayı ve hala da geceleri uyanıyor arada
Egelim LittleBuny hiç sormayın, pışş pat bizde de felaket oldu, ilk 2 gün uyudu o şekilde sonra ortalığı ayağa kaldırmalar başladı, çocuğu hafif yan döndüreyim poposuna vurmak için dediğim gibi çığlığı basmaya başlayınca bıraktım, asla kabullenmedi.
Cizi-kraker Cansuyum123 önce uyku emareleri göstermesini bekleyin uykusu geldiği zaman önce sevin yatacagini anlatın besigine koyun emzik kullanıyorsa emzigini takın ya internete olan pıs pıs sesini açın ya da kendiniz söyleyin eğer mizildarsa besigine hafif vurmaya başlayın pat pat ritimli yine ağlarsa bacağına yada poposuna temas ederek yapın bu şekilde iki üç gün direniyor sonra öğreniyor mutlaka bı uyku arkadaşı olsun beşiğinde