Yasemin35vtnsvr doğum yaptığınız hastanenin SGK’ya bildirim yapması gerekiyor, doğum parası içinde hastanenin doğumdan önceki raporunuzu sonlandırıp, doğum sonrası raporunuzu başlatması gerekiyor.
Hastane SGK’ya bildirim yapınca süt parası olan 202 TL da yatıyor, ekstra bir başvuruya gerek yok bunun için. Devletin verdiği 300 TL doğum parası içinde sizin veya eşinizin gidip sosyal hizmetlere başvurması gerekiyor.
E-devlette kayıtlı iban numaranız varsa bütün ödenekler oraya yatıyor, yoksa PTT hesabına yatar.