Denes Şu an çok normal. Yenidoğan bebe
Denes Merhaba. Ben rehberlik öğretmeniyim aynı zamanda çucuk gelişimi uzmanıyım. Şu an uyku düzeni olmaması çok normal. Gece gündüz ayrımını henüz yapamıyor. 3. Aydan itibaren gece gündüz ayrımını yapan hormonlar salgılanmaya başlar. Ama siz yavaş yavaş alıştırmaya başlayın. Yani akşamları loş bir ışıkta ve sessiz bir ortamda yatırın. Şu an yaklaşık 18-20 saat arası uyuyor olması gerekli. O yüzden uyku düzeni olmaması normal. Geceleri uzun uyumaya yakında başlar. Benim kendi bebeğim de yaklaşık 30 günlük olduğunda geceleri uzun uyumaya başlamıştı. Memede kalmayı istemesi de açlıktan ziyade güvende hissetme ihtiyacından kaynaklı. Bebekler ilk ay kendi bedenini annenin bedeniye bütün zanneder. O yüzden sürekli temas halinde bulunmak ister. 2. Aya girdiğinizde artık kendi bedeninin farklı olduğunu algılamaya başlar. O döneme girdiğinizde açlık dışında olan emme ihtiyacı yavaşça azalacaktır. Emerken sizin kalp atışlarınızı duymak bile ona kendini anne karnındaki gibi hissettirir.Emzik konusunda da siz bilirsiniz tabi ki ama ben emziğin olumsuz etkilerinden dolayı bebeğime hiç vermedim. Zor bir bebek olmasına rağmen vermeyi de düşünmüyorum.