Gamzeaksyyy biz de geçen aylarda benzer durumlar yasadık. Vurmasına cok sinirleniyordum. Asla asla aynı sekilde karsılık vermeyin. O bir dürtü sonucu vurma davranısına dönüşüyor. Hangi anlarda bunu yapıyorsa önce onun duygusunu anlatın. Mesela şu şekilde: sandalyeye çıkmana izin vermediğim için kızgınsın. Seni anlıyorum, bu senin için zor olmalı. Ama sandalyeye çıkmak senin için tehlikeli izin veremem. istersen sarılalım istersen sakinleş, istersen şunu oynayalım gibi konusmalar yapın. Yani her ne yaparsa yapsın yanında oldugunuzu, duygularını aynayalarak duygularını tanımasını ve duygu ile dürtülerinin davranısa geçmemesi gerektiğini ögretmelisiniz. ( ama önce bunu bizler yapmalıyız, sinirlendiğimizde bagırmamalıyız, vurmamalıyız ki bizi taklit etmesinler) Vurma dönemi ve deneysel bir dönem oldugu için o ihtiyaclarına yönelik duyusal oyunlar oynatabilirsiniz mutlaka dısarı cıkartın yagmur soguk demeden. zıplasın kirlensin, müzik acın dans zamanı yapın. Onu etiketlememeye calısın. İşi gücü yemeği bırakın 1-2 hafta oyunlar sarkılar dans banyo dısarısı derken zamanla düzelecek. Sabırlı ve şefkatli olmaya calısın. Ben de sizin gibi tepkiler veriyordum okudugum halde uygulayamıyordum cok canımı acıttıgı oldu. Vurmanın canımızı acıttıgını, ellerimizin sevmek yemek yemek boyamak oyun oynamak için oldugunu anlatın. Oglumun o öfkeli hali git gide azaldı, kendi kendine oyun kurmaya da basladı. Dedigim gibi 1-2 hafta cok yogun ilginizi eksik etmeyin. 2 yas sendromu aslında 2-7 yas arasındaki gelişimin ilk basamagı. Ve bu sürede ne kadar sabır ve sevgi gösterirsek ileriki yasları için o kadar iyi olacak. Vakit kazanmak için planlı olup fazla yemek yapıp saklama kaplarında muhafaza etmek, bazı aksamlar kısa süren yemekler yapmak ( fırında balık, mantı , kıymalı sebzeli makarna gibi) corbaları fazla yapıp kavanozlamak ( konserve mantıgı ile buzdolabında saklayabilir ihtiyac olunca ısıtır içerseniz hazır corbanız olur) bu gibi şeyler kızınızla daha fazla ilgilenmek için vakit kazandıran şeyler.