Hanımlar kızım 16 aylık. Sadece üst ön ve alt ön dişleri var 4 tane. Kasım ayında burun akıntısı ve huzursuzluk sebebiyle doktora gitmiştik. Kulaklarına boğazına ve ağzına baktı doktor. Arkadan çoklu dişler geliyor dedi.
Her neyse işte o zamandan beri böyle ara ara kızımda huzursuzluk oluyordu,bazı geceler ağlayarak uyanıyordu (ilk dişlerini çıkarırken de geceleri ağlayarak uyanmıştı) sürekli bir şeyleri ısırma ihtiyacı duyuyordu. Birkaç gündür vücut ısısının normalin üzerinde olduğunu hissettim. Ateşini düzenli ölçtüm ama normaldi. Dün akşam tekrar ölçtüm ve 37.5 çıktı. Yavaş yavaş yükseldi. Ilık duş aldırdım,calpol verdim vs çok düşmedi ama normale yaklaştı. Bu arada hiç huzursuzluğu yoktu. Normal oyununu oynuyordu koşturuyordu evin içinde. Gece sık sık kontrol ettim. Yükselmedi tekrar. Sonra sabah 5 gibi ağlayarak uyandı yine baktım yanıyor. Hemen ateşini ölçtüm 38.9 çıktı. Fitil verdim ben de. Uyuyup uyanınca 37.1e düştü. Ara ara yükseliyor tekrar ama 38i geçmedi. Doktorumuza yazdım, 72 saat takip gerektiriyor,38 buçuğu geçerse ve inatçı bir ateş olursa getirin dedi. Yarın da böyle olursa götüreceğim.
Bunun dışında herhangi bir şikayeti yok. Oyun oynuyor yemek yiyor ishal kabız falan yok. Bu arka dişlerin veya azı dişlerin çıkması bu kadar uzun sürer mi? Çoklu gelecek sanırım diş etleri kasım ayından beri kabarık. Hatta baya beyazlamıştı çıktı sandım dokundum ama yok diş miş.
Aklıma enfeksiyon geldi bir de. Kanda enfeksiyonun belirtisi olarak bir tek ateş yeterli oluyor mu? Başka ne gibi bir belirti oluyor?