PasaAnnesii Anneler benim oğlumun 40i doluyor yarın ilk sorum yarın hava çok soğuk ertesi gün yıkasam olur mu ikincisi kırk çıkarma nasıl oluyor int araştırdım kimisi önce ben yıkandim sonra bebeği yıkadım diyor kimisi önce bebeği yıkadım sonra ben yıkandim diyor ben tek cikaricaz 40i önce ben yıkansam bebek uyurken olur mu aceba
Zehra243 PasaAnnesii 40 falan bilmem ben sadece 40’ımız olduğu gün önce yıkadım sonra 40 tane pirinç tanelerine 40 sure ve dua okudum pirinçleri suya attım bebeğimi yıkadım son suyu dökerken üsttünden süzgeçle döktüm o kadar
Fatosveaselbebek PasaAnnesii merhaba normalde kırk tas bulunup uç ihlas bi elham okunur ama tas bulamazsan kırkı kaşığa da okuyabilirsin snr iste altın para anaktar tuz şeker bereketli güzel sözlü olsun diye onlar koyulur yanına illa kırkı çıktığı gün yıkanmalı ertesi gün olmaz kırk çıkarmanın anlamı ağırlığının çıkması ilk bebeği yikicaksiniz kalan su ile siz abdest alicaksiniz snr yıkandıktan snr dışarı çıkacaksınız iste aileniz olur komşunuz olur kankanız olur felan onlarda size ekmek pirinç soğan yumurta vericek artı para yada hediye vericek normalde sepet hazırlanır da kim yapcak onu o yumurtayı soğanı zor veriyorlar 😁öyle iste ben iki çocuğumda da öyle yaptım
Nrgs PasaAnnesii ben abdest almam gerektiği için yıkandım oğlumu zaten her gün yıkadığımız için her zamanki gibi akşam yatarken yıkayıp yatırdım , 40 çıkarma diye bir şey yok zaten hepsi eski şaman adetleri yine de yapmak istiyorsanız çok da kasmayın canınız nasıl istiyorsa öyle yapın
Emirin_Annesi10 PasaAnnesii söyleneceklerin hepsi batıl ve hurafe. Sadece lohusalığın bittiği için senin yıkanman lazım güzelce abdestlen eğer hava güzel olursada bebeğini yıkarsın bu kadar yok pirinç yok taş bunların hepsi HURAFE
Kavinsmom Merhaba, çok takılmayın içinizden nasıl geliyorsa öyle yapın, sonradan evrilen bir adet bu, şart değil. Gününü kaydırabilirsiniz tabiki yapacaksanız
gamzeoguz3 Canım öncelikle yarın eğer 40 doluyorsa yarın tıkasan çok iyi olur olması gereken budur ve ilk olarak bebeği yıkaman gerekiyor locasındaki suya iki elinizle 10 20 30 40 diye dokundurun o sudan çok az kendinize ayırıp sizde yıkanırken o suyu kullanıp duşunuzu alın daha sonra gezmeye gidilmesi gerekir ama havalar çok soguk ve korona var eğer bir aracınız yoksa en azından evin kapısına çıkıp hemen eve dönebilirsin 🙏🏻
PasaAnnesii Emirin_Annesi10 bende işte yapmış olmak için yapicam öyle çok şey var 7 eve gidilecek falan ben bebeğimi yikayacagim kendim yikabicam okadra
Fatosveaselbebek PasaAnnesii ayni binada tanıdık yok mu acaba ben ev sahibime çıktım iyice sardım sarmaladım he tabi suan guveneniyorsaniz kimseye virusten dolayım bi kapının önüne çıkın iyice sarın iyice
Merve-250713 PasaAnnesii 40 çıkarma eski Türklerde Şamanizm dininden gelen bir olaymış araştırmıştım. Dinimizle pek bağlantısını bulamadım ben 39. Gün yapmıştım 40. Gün sünnet olmuştu ondan.