Merhaba anneler,
Burda bir iki post okumustum, anne yoğurdunun tutmadıgından yakınıyordu. Dün akşam yaptım ve deyim yerindeyse taş gibi tuttu 😊 Adım adım anlatmak isterim belki birine faydam dokunur. Ben küçük 200ml lik kavanozlara yaptım. Bir litrelik günlük Aoç sütü kullandım. Yoğurt mayasını ise kayınvalidem gönderdi. Kaynattım sütü , termometre ile 40dereceye gelmesini bekledim.Hatta kaçırdım biraz 39.3tü. Sütten iki yemek kaşığı, yoğurt mayasından da 1yemek kaşığı alıp iyice krıştırdım. Daha somra kaynattığıö süte döküp bir iki kez karıştırdıktan sonra minik kavanozlarıma boşalttım. Kavanozlarımı sıcak yerde muhafaza etmem gerekiyordu. Evimi cok soğuk değil. Tezgaha ince bi örtü serip hepsini üzerine koydum. Kavanozların kapak kısmına da o ğnce örtüden örtüp kapaklarını sadece üzerine oturttum yani kapak kapatılmadı. İçerisine su düşmesin diye buharlaşmadan ötürü. Daha sonra çevresini iyice sarıp sarmaladım. 5 saat sonra gelip baktım tam anlmıyla tutmuştu. Örtüleri çılarıp oda ısısında da bir saat kdr beklettim . Kapakları açık vaziyette dolaba koydum. İki saatte o şekilde dolapda durdular. Sonra geldim kapaklarını kapattım. Birkaç saat sonra baktığımda en ufak bi sulanma yoktu. Ben biraz fazla titizlendim ama bebeğim için her şeye değer☺️