Aysgl1 Merhaba hanımlar ☺️ Kızım 8 Şubatta 18 aylık olcak . Açıkçası kız bebekler daha konuşkan olur derler ama sadece baba, nene, dede, meme, mama, gel çok nadir de anne diyor . Bana genelde meme diye sesleniyor 🙈 bide bu günlerde top demeye çalışıyor .. bu aylarda 6 kelime normal diye duydum ama sizin bebişleriniz nasıl ☺️
Hayzem Aysgl1 bnmde 18aylık kızım ismimizi dede nene anne baba gel bebiş cici mama meme krakere kro diyo VS kelimeler konuşuyo sadece
Cascas19 Aysgl1 benim oğlan da 17 şubatta 18 aylık olacak doğru düzgün anlamlı kelimesi yok 😔 memii diyo suya yemeğe. Bitek ağlarken ara sıra anne diyo, ara sıra da dede o kadar
Deletedmom5447 Aysgl1 benim bebegimde hemen hemen ayni canim. Daha demin biri post acti 18 aylik bebegi 70 kelime söylüyormuş. Bizimkiler geri kaldı sanırım 🤷🏻♀️
nazanay Aysgl1 Kiyaslamak dogru olmaz aslinda, her bebek yeteneklerini farkli sirayla ve hizla gosteriyor. Genetik faktorlere de bagli biraz, biraz da gun icinde nasil vakit gecirdigine. Kizim 18 aylikken oldukca net konusuyordu. Net derken, herkes anlayamayabiliyordu tabi ama uzun cumleler, arka arkaya birkac cumle vs ile kendini net ifade edebiliyordu. Su an 21 aylik ve sohbet edecek kivama geldi. Baglac maglac kullaniyor bazen :) Ben ve kardeslerim de cok erken konusmusuz ama biz de cok gec yurumusuz mesela. Cok da kitap okudum, surekli sohbet ettim vs. Onlarin da etkisi cok.
Hayzem Cascas19 arkadaşımın kızı vardı 18aylık teşekkür ederim teyze diyordu konuşuyordu bildiğin inş bizimkilerde konuşurda ne istediklerini daha güzel anlatrlar
Cascas19 Hayzem oy maşallah 🙊 benim ümidim erkeklerin geç konuşması. Ama 18 ayda hala 4 5 anlamlı kelimesi olmazsa Bi götürcem doktora 🙄
Cascas19 Hayzem inşallah canım inşallah. Artık istiyorum ki anne acıktım şunu yemek istiyorum desin 😂
sutkokusu Deletedmom5447 yukarıdaki yorumlara bakılırsa benim kızımda geri kalmış okuduysanız teşekkür ediyorum teyze diyeni 2li cümleler kuranıda varmış her bebeğin gelişimi çok farklıdır o postuma 3lü cümlelere geçti yazanıda 100 kelime dağarcığına sahip yazanıda oldu kızım 6 aylık dede dedi o zamandan bu zamana toplam söylediği kelimeleri kapsıyor aktif kullandığı değil bazılarını unutmuş tekrarlamıyor
Hayzem nazanay tabi kıyaslamamak lazım ama insanın hoşuna gidiyor hmn konuşsa diyoruz😅bnde hergün onunla aktivite yapıyorum sohbet ediyorum kitap okuyorum hoşuna gidiyor. Bnde çabuk yürümüşüm kızım 14aylık yürümeye başladı
Aysgl1 nazanay maşallah bizimkinin pek kitaba ilgisi yok ama ben yinede okumaya çalışıyorum ve gün içinde de sürekli konuşuyorum ama dediğiniz gibi genetik olabilir ☺️
nazanay Hayzem Tabi, ben de iple cekiyordum konusmasini. Gercekten de esas eglence o zaman basliyor. Evde bicir bicir konusan kucuk bir insan olmasi cok komik :)
GoncaElifZeynep Aysgl1 Benim kızım da 19 aylık ikili cümleler kuruyor çoğu derdini anlatıyor baba geldi anneanne gitti su ver gibi cümleler kuruyor onunla çok fazla konuşuyorum gün içerisinde surekli yaptığımız şeyi anlatarak yapiyorum.
Ksd Aysgl1 benim kızımda 16 aylık baba ,dede,nene,arel,aden,cici,git,gel,teyze,anneanne,hala,attım,mama,anne,kader,babagel,mamaye,pis,hani,nerde ,sarsar, iyi ki , sus , bunlar sadece ☺️🥰
Deletedmom5447 Aysgl1 bilmiyorum. Kadının biri post acti 70 kelime konuşuyormuş bebegi oyle söyledi. Siz görmediniz mi
ma9419 Aysgl1 sadece mama meme top(ona da bop diyor zaten) ve suya da mam diyerek istiyo. Yani şu an konuşmuyor sayılır benimki. Ama nerdeyse her dediğimizi anlıyo ve yönergeleri uyguluyor. Konuşmaya da zamanı var diye düşünüyorum zorla yaptıramayız ki
Aysgl1 ma9419 aynen topa bop diyor 🙈 ya önemli olan göz teması kurmaları söylediklerimizi anlaması .. konuşma da önemli tabi ki ama bu aylarda 6-7 kelime yeterli ben sadece diğer bebeklerimiz nasıl diye merak ettiğimden bu postu açtım ☺️
Aysgl1 Deletedmom5447 yok görmedim ama fakedir o 😀 benim 2,5 yasında yeğenim var 20 kelimesi bile yok daha 🙈
dolunay01 Aysgl1 ya benım de 18 aylık baba mama açe bilşyler dıyor coco dıyor tv izliyor 1 yaştan sonra başladım mecbur evde olunca
Aysgl1 dolunay01 benim bebeğim çizgifilm izlemez ama bu hayvan şarkılarına falan bayılır onları çok aşırıya kaçmamak suretiyle açıyorum ve bence gelişimine katkıda bulunuyo mesela sar makarayı şarkısını açınca hareketlerini yapıyo , hayvanları açınca köpek kedi sesleri çıkarmaya başlıyo . Çizgifilm değil ama böyle videolar açabilirsiniz ☺️