Mom93 Uzm Dr Ömer Demir’in yazısından yazının sonuna linki de bırakıyorum : Hatalı ifade 2- İlaç içtikten sonra 1 saat beklemen yeterlidir.
Tamamen yanlıştır, hatta birkaç yönden yanlıştır. Süt birikerek salgılanır. Yani emzirme anında üretilmez. Öncesinde üretilir, meme dokusunda biriktirilir. Dolayısıyla kanda ilaç olduğu sürece süte geçebilir. Annenin 1 saat ya da 10 saat sadece bekledikten sonra emzirmesi yanlıştır. Doğrusu şudur, tek doz ya da çok kısa süre kullanılan bir ilaç ise ilaç son dozundan belli bir süre (ilaç T1/2 zamanının 4-5 katı kadar) bekledikten sonra biriken süt boşa sağılmalı yeni birikecek olan süt bebeğe emdirilmeli. Bu ifadenin diğer bir hatası da şudur: bir ilaç eğer ağız yolu ile kullanılıyorsa kan seviyesinin yükselmesi zaman alır. Söz konusu ilaç kanda örneğin 4 saatte yükseliyorsa ilk 1 saat beklemek tamamen gereksizdir. Hatta tam tersi ilaç daha tam olarak kana geçmediği dolayısıyla süte de daha az geçeceği için ilk 1 saat en güvenli saat olarak bile kabul edilebilir.
Hatalı ifade 3- İlacı içme, çünkü ilaç süte kesinlikle geçer./ Emziren anne ilaç içemez.
Böyle bir genelleme yapmak çok yanlıştır. İlacın dozunun, kullanma saatlerinin ayarlanması ile bazı hafif zararlı ilaçlar için kullanılabilirlik mümkün hale geliyor. Her ilaç için olmadığını tekrar vurgulamak istiyorum.
Hatalı ifade 4- İlacı içmek için emzirmeyi kesmek gerekir.
Bir önceki madde ile çok benzer bir ifadedir ve o maddede yazılanlar bu ifade için de geçerlidir. Mutlaka ilacın ve emzirmenin yarar zarar oranına göre değerlendirilmesi zorunludur http://gebetox.com/emzirme-doneminde-ilac-kullaniminin-dogru-bilinen-yanlislari/