Ferdaw 121 günlükken ek gıdaya şeftali ile başladık. Haziran ayı olduğu için listemizde şeftali kayısı elma armut muz patates havuç kabak vardı. Şimdi mevsimde ne verilir bilemedim. İlk ay süt alerjisinden kaynaklı yoğurt tadımı yapamadık.
öğle üzeri oğlum açken verip ardından emziriyordum. Öğle üzeri verme nedeni gün içerisinde alerji, sindirim problemi vs var mı diye gözlemlemek, gece uykusunu engellemesinin önüne geçmek . Açken verme nedeni ise bebeğin alışmadığı birşeyi reddetmemesi. İlk ay sadece tadım değildir, kaşığa ve pütüre alıştırmadır ayrıca. 1-2 tatlı kaşığı ile başlayıp ay içerisinde arttırarak 1 küçük çay bardağına çıktık. İlk ay henüz mama sandalyesinde oturamayacagı için kucakta oturur pozisyonda verdim. 5. Aydan sonra mama sandalyesine geçtik.
sebzeleri haşlayıp ezmeniz yeterli, herhangi birşey ile açmayın. Meyveleri ise cam reddeden geçirmelisiniz. Blenderı yasaklamıştı doktorum. Bebeğiniz emmeyi biliyor, çiğneyip yutmayı değil. 1-2 ay zaman tanımalısınız. Öğürünce, öksürünce korkmayın.
bir süre verdiğiniz şeyleri kakada aynı şekilde görmeniz çok normal. En çok havuçta fark ederseniz. Havucun hem hazmı zor hem de rengi ayırt edici. Ben kan sanmıştım, ömrümden 5 yıl gitti. Bagırsaklar gıdayla temas ettikçe sindirim için gerekli bakterileri üretir. Başlangıçta verdiğiniz gibi çıkacak çünkü anne sütü ya da mamayı hazmetmeyi biliyor sadece.