Eylul2elif merhaba, her annenin sütü bebeğine özeldir ve ona yaramaması gibi birşey söz konusu olamaz. Ancak 7 aydan sonra bebeklere anne sütü yeterli gelmez. Muhtemelen bebeğiniz memeye güvendiği için yemiyor, o da miktarı ne olursa olsun yeterli gelmiyor. Şuan oğlum 11,5 aylık. 9. Aydan beri aşağıdaki beslenme planını uyguluyoruz. Yese de yemese de 250 ml’lik kasede hazırlarım. Bazen 1-2 kaşık alır, bazen hepsini bitirir. 9,5 aylıkken 8 dişi kabarmıştı, 3 hafta yedirtmedim hiç birşey sonra normale döndü ancak 11. Ay muayenesinde doktorumuz bu seferde 6 diş kabarmış dedi ve 10 gündür yine yemiyor 😢 ama ben hazırlamaktan aynı düzenden vazgeçmiyorum illa normale dönecek.
07.00-07.30 meme
08.30 kahvaltı
12.30 öğle yemeği - etli/kıymalı sebze yemeği genellikle yaparım arada çeşit olması için ise dolma içi, mantı, sulu köfte…
14.30 kuru meyveli veya pekmezli yogurt
17.15 çorba veya az çorba az balık veya köfte ve yoğurt
18.30 meyve
20.00 meme
23.00 meme
bunlar standart öğün saatlerimiz, 9 aylıkken hep önce ek gıda alır ne kadar yerse yesin tatlı niyetine 2 fırt meme emerdi, zamanla kendi bıraktı. Bu liste haricinde bazen hiç emmez bazen 1 kez emer.
aylık kilo alımından ziyade doğum kilosuna göre persentildeki durumuna doktorunuz karar verir zaten. Önemli olan egrideki durumudur. Aylık kilo alımı daha çok ilk 3 ya da 6 ay için önemlidir.