Sırf bu posta cevap vermek için buraya kaydoldum 😂
ben kullanıyorum her türlü soruya detaylı cevap verebilirim. Ama instagramda endogalbebekbezi hesabını tavsiye ederim her şeyi çok detaylı ve anlaşılır anlatmış. Yıkanabilir ped kullanıyordum hamilelikten önce de, o çook kolay, eğer ki adet kanından iğrenmiyorsanız. Onu da anlatabilirim.
Yıkanabilir bez (ybb) ilk 1-2 haftasında zor, çünkü çok fazla detayı var yıkamasıyla ilgili. Her deterjan olmuyor, belli bir devirde, ısıda, sürede yıkamak gerekiyor vs. Ve bağlarken de hazır bez kadar pratik olmuyor. En kolay yanı yıkaması. Yıkaması hiç eziyet değil. Yukarda birinin yazdığı gibi doğru düzgün ek gıdaya geçene kadar direkt atabiliyorsunuz makinaya. Kakası değişince de liner dedikleri ince kumaşlar var ıslak mendil gibi. Bezin en üstüne onu koyunca kakasının çoğu orada kalıyor. Onu alıp atıyorsunuz çöpe. Çeşitli kaka akıtma yöntemleri de var, ben bulasık fırcası gibi bir şeyle akıtıyorum kakayı. Zaten 11 aylık bebeğim günde 1 kez hatta bazen gün aşırı kaka yapıyor. Önce bi kısa programda yıkıyorum 30 -40 dk. Sonra en az 2 saatlik programda diğer çamaşırlarla birlikte yıkıyorum.
lulununun renkleri ve ekolojik dokunuştan aldım ben. Luluyu tavsiye ederim, daha kaliteli. Ancak mnelam, babyneo gibi farklı markalar da var. Daha detaylı sorabilirsiniz çünkü bu detaylar kullanmak için yetmiyor malesef. Çok çeşitli bezler var piyasada ve sizin ayırmak istediğiniz bütçeye, kullanımınıza, günlük hayatınıza göre değişiyor hangisinin size daha uygun olacağı. ve kullanırken de yukarıda bahsettiğim gibi bazı detaylara uymak gerekiyor yoksa deterjan kalıntısı kalıp bebeğinize pişik dahi yapabilir siz pişikten kaçarken. Son olarak gerçekten tavsiye ediyorum, başları biraz zor tabii ki, hazır bez kadar rahat değil ancak sonrası gönül rahatlığı, çevreye sıfır zarar ve çöp, ve bunu yapabiliyor olmanın özgüveni 😂