Ferhanpar
Aylardır bu problemi yaşadım desem 🤦♀️
Hala da yaşayabilirim.
Ilk 37 gunlukken baslamisti bu durum. Sonra arada yasadim arada duzeldi. Hala tam duzeldigini soyleyemem.
2 cocuk doktoru 2 de çocuk cerrahina göturdüm.
Genel olarak şoyle diyebilirim;
Bu donemde cocugum sadece anne sutu aliyordu. (Daha yeni yeni azcik mama veriyorum oda her gün degil)
Cocugum uyarmadan kakasini yapmiyordu. Ama zeytinyagli kulak pamugunu poposuna hafifce soktugumda yapiyordu ve tüm sıvik yapiyordu (belki sizinkide ayni sekildedir diye yaziyorum)
Ben pamugu soktuktan sonra bebegim ıkıniyor. Ve gelen tuvalet asla kati degildi. Bebegim cok kucukken cocuk doktoru kakasini uzun sure (1 hafta falan )yapamadiginda lavman yapmami onerdi eczanede satiliyor bebekler icin. O lavmanin 1/4unu kullanmamin yeterli oldugunu soyledi ve ise yaradi. (O gün icin) Cocuk cerrahi ise pamukla uyarmaya cok fazla alistirmami ama 5 gun boyunca yapamadiysa 5 gunun sonunda uyarmami soylemisti.
Hala bebegimin sorununu tam olarak cozememekle birlikte şöyle oldugunu dusunuyorum.
Internette okumuştum anne sütü bagirsaklarda yeterince emildigi icin yeterince posa olusmazmis. Pek posa olusmadigi icinde bebek kaka yapmasi gerektigini anlamazmis. Dolayisiyla ikinmazmis. Mama vermeye basladigimdan beri şükür tuvaleti bir tık duzene girdi. (Çok az mama veriyorum bu arada) ama tuvaletini sıvık halden jöle kıvamina döndü ve şükür su ara tuvaletini bir nebze olsun yapabiliyor. 😊
Yani ben problemin su an bu oldugunu dusunuyorum. Bende bu duruma cok uzuluyorum. Belki sizinde boyle bir durumunuz vardir. Fikir olsun diye yazmak istedim.
(Bu arada bu aşamaya gelene kadar birçok yol denedim. Bebek masajı, acı elma yağı ile masaj, ılık suya oturtma, biogaia da kullaniyorum)
İnşallah bol kakalı sağlıklı günler yaşar bebişlerimiz 😁