MinikBugram mamayı biberonla mı veriyorsunuz? Eğer öyle yapıyorsanız acilen bırakın. 😣 benim kızım 3 aylıkken bu yüzden memeyi bıraktı. Çünkü sütün inmesini bekleyemiyordu, şarıl şarıl aksın istiyordu. 2-3 çekip süt gelmeyince asla memeye geri dönmüyordu.
Emmeye başladıktan sonra memeyi çekiştirmesi, kendini geri atması sandığınız gibi sütünüzün azlığından değil gazı olduğundan ya da sütünüzün çok tazyikli gelmesinden dolayı olabilir. Memeyi çekiştirmeye başladığında omzunuza alın, ayaklarını avuç içlerinizle tutup yukarı doğru ittirin ve diğer elinizi kubbe şeklinde yapıp aşağıdan yukarıya doğru pat pat vurun. Biraz ses çıksın ama okşar gibi yapmayın. 😂 2-3 dk içinde gaz çıkarmıyorsa gazı yoktur. Gazı çıktıysa emzirmeye aynı memeyle devam edin. Kendini her memeden çektiğinde bu şekilde yapın. Eğer sütünüz tazyikli geliyorsa da emzirmeye başlamadan önce bir miktar sağın sütünüzü. Bir de sağma makineniz haricinde mochi tarzı bir pompa edinin. Bir memeyi emzirirken diğer memeye takın bakalım ne kadar süt geliyor. O sütü de emzirme tamamen bittikten sonra içirirsiniz. Ya da doymuş olursa buzluğa koyarsınız.
ilk gün benim de aynı şekildeydi. Kızım aşırı kilo kaybetti, zaten 2800 doğmuştu. Hastanede ilk gece ve sonrasında 3 gün mama verdik. Sonra emzirme danışmanıyla anlaştım ve anlattıklarımın hepsini birlikte uyguladık. Emmeyi bırakana kadar da mama vermedim sayesinde. Eğer anlattığım gibi gece gündüz yaparsanız, gazı olmazsa ve karnı doyarsa 3 saat uyur bebeğiniz. Bir saat belki bir buçuk saat uğraşırsınız ama uyumak ve dinlenmek için 3 saat vaktiniz olur. Bir de emzirdikten hemen sonra mutlaka iki memeyi 15er dakika sağın. Beyine daha fazla süt üret yetmiyor demek, memeleri tamamen boşaltmak ve bir sonraki emzirmeye dolu dolu süt olması için sağım yapmak önemli. 1 hafta zorlanırsınız ama sonra çok rahat edersiniz.
Eğer illa ki biberon kullanacağım derseniz de imkanınız varsa medela calma biberon alıp kullanın. Ben 2 ay bu biberonu kullandım sağdığım sütü takviye yapmak için. Ne zaman ki artık alıştı emmeye buna gerek yok deyip avente geçtim emme de problemler başladı. Çünkü tek biberonum vardı ve yıkayıp kurutmakla uğraşmak istemedim. Siz benim düştüğüm hataya düşmeyin. 😔 umarım yardımcı olabilirim.