Elamomm doktorum 40 günden sonra uyandırma diyip aylara göre beslenmeden gece uykusu yapabileceği süreleri belirtmişti;
2 aylık 4-5 saat
3 aylık 6-7 saat
4 aylık 8-9 saat
5 aylık 10-11 saat
6 aydan sonra kesilebilir, hadi bilemedin 9 ayda kesilmedi o da olmadı 1 yaşta kesmek zorundasın, dedi😁 ben sürekli tarih öteliyorum ve kesmiyorum da. 11 aylık olduk bugün yarın diye diye, madem öyle 1 yaşını bekleyeyim dedim artık.
bebeğinize gereksiz alışkanlık kazandıracak şeyler yapmadan önce mümkünse 2 kez hatta 3 kez düşünün. Oğlum 5,5 aylıkken 4 kez kalkmaya başladı, 7 aylık olduğunda 8 kez kalkıyordu. Bu alışkanlığı değiştirmek hem zor oldu hem 1 ay sürdü.
0-3 yaş döneminde bebekler için en geç 20.30-21.00 arası gece uykusuna geçmelidir. Büyüme hormonları salgılandığı saatlerde derin uykuya geçiş yapması gerekir.