Kumsal25 emzirme danışmanı ile görüşeceksiniz.Hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama kesinlikle uzman yardımı öneririm.Başka çözümü yok.Çünkü doktorlar ve hatta sağlık ocaklarındaki çoğu ebe de emzirme ve anne sütü eğitimi sandığımız gibi almıyor.Ezber cümlelerle gelen çoktu bana.benim oğlum 27 aylık.
İlk meme reddi yaşadığımda sağlık ocağındaki ilk danıştığım ebe “sütünü sağ biberonla ver” demişti.Biberon iyice red yapmaz mı? Dediğimde de, “aldığı kadar alır başka nasıl içireceksin ki saatlerce uğraşamazsın zaten” demişti.
Öyle öyle ebeyi değiştirdim, bir başka ebe bana şırınga ve fincanla beslemeyi öğretti yaklaşık 45 dk uğraştı ilgilendi.İki ebe de aynı sağlık ocağında çalışıyordu 🤷🏻♀️
Oğlum doğduğunda doğum ödemi olarak 300gr civarı vermişti,sonra bunu toparladı.Bunun normal olduğunu biliyordum ama gittiğim ilk 3 doktor “doğumdan 2 gün sonra kilo vermiş sütün yetmiyor senin,kalitesiz demek ki şu mamaya başla gel” filan demişti. Sonra gittiğim bi başka doktor ise “bu fizyolojik doğum ödemi kaybı.2 saat geçmeden sık sık emzir,3 gün sonra getir. 3-5-10 gün tartılarına bakarız” demişti.E hepsi aynı devlet hastanesinde çocuk doktoru,biri doğrusunu biliyor anlatıp yönlendiriyor da diğer 3ü neden direk mama ver yetersizsin diyordu bana?
27 aylık yani dolu 2 yaşında oğlum var.Küçücük şehirde belki 8-9 kere çocuk doktoru gezmişim değiştirmişimdir.Bazısı anlıyor bazısı anlamıyor neler gördü bu gözler.
Bebeğinizin kilo alımı iyi olabilir ama her beslenme vaktinde de sizin veya bebeğinizin böyle kriz yaşamaması lazım.Hangi şehirdeyseniz ınstagramdan faceden bakın bir danışmanla görüşün.Bunların dışında ben facebookta “emzirme akademisi” grubundan çok fayda gördüm.Orada da var uzmanlar,çok güzel ilgileniyorlar.