deryadenizim daha önce de bir çok kez konu hakkında tartışmam oldu anlayamıyorum günümüzdeki bu cahil cühelâ zihniyeti neymiş aşı zararliymis neymiş yaptırmayacakmış özellikle 2 gündür actigim her haberde bu konu var aşı yo reddeden anneler yüzünden ülkede kızamık alarmı verildi yüzde 96 ya kadar biten hastalık hortlayıp tekrar geleceğimizi tehdit altına almakta yazık gerçekten çok yazık uzman doktorlar uyarıyor yakında salgına kadar gidecek bu durum ki maalesef tehdit sadece kizamiklada yeterli değil yapmayın allah aşkına kendinizi değil geleceğinizi düşünün ve aşı yaptırın
ozge0263 deryadenizim ay bende gördüm o haberi ve gerçekten anlamıorm. Yan etkileri yüzünden hem kendi bebeklerini hem bizim bebeklerimizi tehlike atıyolar. İki aşıdan sonra ağlıolar die :/ Kör cahillik işte başka bişe deil !
Deletedmom324 deryadenizim ya zorunlu olsa kimsenın sesı solugu cıkamaz da saglık ve egıtımde sonlardayız anasını satiyim.
CidemNisa deryadenizim hangi kafala aşı yaptırmamayı düşünüyorlar anlamıyorum ya bu kadar mı cahil bir Türkiyeyiz allah sonumuzu hayır etsin
Gokceayy deryadenizim böyle durumları annelerin insiyatifine bırakmamak gerekiyor bence dediğiniz gibi bulaşıcı hastalık bu yaptırmayan densiz anneler başkalarının sağlıklarını riske atıyorlar
Deletedmom324 CidemNisa valla cahilliğimiz ülkemizin oldugu durumdan belli diye dusunuyorum. Kacıncı cagdayız hala cahil insan yetıstırıyoruz? Cahıl yaslılarımıza bırsey demıyorum da yenıler de cahıl.
Mel-sin Çok bildiklerini sanıyorlar ama bı şey bildikleri yok. Güya bilgiçlik taslıyolar ama cahil cüheladan başka bişey değiller. Onların yüzunden bizim çocuklarımızda tehlikede oluyor.
Deletedmom200 deryadenizim öncelikle asi karşıtı değilim iki oğlum var ful aşılı aman aman hastane yüzü görmedik çok şükür astım bronşit yok iştahsızlık yok fakat bu adı karşıtı olma muhabbeti beynimi yaktı bı asi karşıtı gruba girdim iştahsızlığı bile aşıya bağlamışlar + kadının biri diyor benim kızım işte kızamık geçirdi çok rahat atlattı hatta su çiçeği gecirmedik su çiçeği olan varsa benimle iletişime geçsin bebeğim 2 buçuk yaşında şimdiden bütün hastalıkları geçirelim yazmış beynim error verdi çıktım gruptan şimdi düz 1 aylık kızım var fakat korktum da açıkçası bizmi yanlış yapıyoruz onlar mı bilemedim ben ya 😥keşke aşılar isteğe bağlı olmasaydı heleki dünya bu haldeyken insan neye güvencesini şaşırıyor
deryadenizim Deletedmom200 diyorum ya canım cahillikten başka birşey değil o kadının yazdıklarına inanamiyorum gerçekten zamanında bu ülkede şu çiçeğinden ölen veremden ölen sayısız insan var aşılar sayesinde olum oranı sıfıra inmiş ve bu hastalıkları geçirme olasılığı yüzde 96 bitmiş oysa şimdi yeniden bu hastalıklar hortlamış işte böyle kendini bilmez anneler yüzünden maalesef hayatları bilim ve araştırma geliştirme ile geçen gece gündüz ders çalışan doktorlardan daha iyi biliyorlar demekki
Selma42 Deletedmom200 aşı karşıtı değilim ama iki buçuk yaşında su çiçeği geçirmesini istemesinin sebebi büyüyünce daha ağır geçiyormuş. Bu sebeple olabilir
Deletedmom200 deryadenizim bilmiyorum canım hiç bı anne evladına zarar gelsin istemez asi ben kendimi bildim bileli var peki bir zorunlu değil asi yaptırmayan annelere neden karşı gelemiyorlar işte burda takılıyorum bende
sanikosan deryadenizim bazısı da (benim kayınpeder mesela) takmış aşılar İsrail işi, çocuklara zehir aşılıyorlar. Milleti paranoyak yaptılar ya. Bizim zamanımızda ne işiydi bu aşılar bilmiyorum ki.
Edaa deryadenizim ben de anlam veremiyorum 🤷🏻♀️ Yani anlatsan anlamıyorlar o yüzden anlatmıyorumda artık kimseye.Allaha şükür ben evladımın tüm aşılarını yaptırdım,zamanında bize de yapılmış.
aysetunckilicfirat Aşılar yapaymış. İçlerinde domuz dnası varmış. Boğmaca, kızamık ve benzeri hastalıklar çok iyi bakım ve bol oksijenli ortamda 15 günde kendiliğinden iyileşirmiş (Çünkü herkes aynı maddi manevi şartlara sahip ya!) . Allah istese hepimizi aşılı gönderirmiş ama göndermediğine göre demek ki ihtiyacımız yokmuş hastalığı doğal şekilde geçirip bağışıklık kazanmalıymışız ve daha bir sürü şey.
Deletedmom324 aysetunckilicfirat Allah erkek bebeleri sünnetsiz gondermıs. O zaman sünnet yaptırmayakk. Allah kadınları da kıllı gondermıs o zaman kılları almayaakkk. Daha nice sayarız. Allah akıl fikir versin 🙏
Esma34 deryadenizim aşının çok önemli olduğunu bir gün anlayacaklarını umuyorum. Ben bebekken tüm aşılarım olmuş ama kızamıkçık aşısı olmamışım. O zamanlar çok yaygın değilmiş. Hamile kaldığımda test yapıldı ve kızamıkçık bağışıklığım olmadığı için okul çağındaki küçük çocuklardan kesinlikle uzak durmam gerektiğini onlardan kapabileceğim kızamıkçık virüsü sonucu bebeğimin alınması gerekeceği gerçeğiyle karşı karşıya kalınca çocuklarına aşı yaptırmayan annelere çok fazlasıyla kızıyorum. Uzun bir süre herkesren uzak kalarak bebeğimi sağlıkla kucağıma aldım şimdi sıra aşı olmakta..
OgrtmnZz Mel-sin o zaman aşı yaptırmayan biri sizin çocuğunuzu nasıl tehlikeye sokabilir? Sonuçta aşılı ve hastalıklara karşı korumalı sizin düşüncenize göre
Deletedmom200 Selma42 işte bak asısız normal geçirebiliyorsa neden asi yaptırıyoruz ben oğlumu aşısız die su çiçeği döneminde kalabalık ortama sokmadim görümcemin oğlu geçirdi dedim sakin gelmeyin die o kadar çok asi karşıtı var ve dediğim gibi herşeyi aşıya bağlamışlar ve hiç bir şekilde antibiyotik ateş düşürücü her türlü ilaca karşılar bak ilaca bende çok zorda kalmadıkça dusmemde aşının telafisi yok ama bı yandanda biz asisz çok rahat geçiriyoruz dien bı kesim insan var
deryadenizim Deletedmom200 herkes özgür ancak ben 2 çocuklu bir anneyim benim 6 yaşında ki kızım 3 yıl önce adını hiç duymadigim suriyelilerin ülkeye girmesinden sonra ortaya çıkan bir bulaşıcı hastalığa yakalandı duymuşsunuzdur el ayak ağız hastalığı ve evi karantina ya aldık 20 gün yavrum çok çekti en son hastalık baş parmağının tırnaklarını düşürüp gitti 1 haftada 2 kg kaybetti bağışıklığı çöktü ve en ufak bir giripte bronşit oldu hastanelik oldu şimdi bu hastalığın aşısı yok tedaviside yok ve bu virus 1 yil vucutta yasamaya devam ediyormus nitekim 1 yıl boyunca hastalık 3 atak şeklinde tekrar kendini gösterdi her çocuk aynı değil kimi allah korusun butur bulaşıcı hastalıklardan ölür kimide var la yok arası geçirir kimininde böyle bağışıklığı çöker yazık degilmi değermi 1 tane aşı önermeyin dr varmı tıp mı yoksa kulaktan dolma bilgilermi güvenilir artık burdan gerisi annenin vicdanında
Mel-sin OgrtmnZz Hastalıklara karşı korumalı değil, bağışıklı. Aşı hiçbir hastalığı %100 korumaz hanfendi. Sadece daha kolay atlatmasina yardımcı olur. Bakınız grip aşısı. Grip aşısı yaptıran biri grip olmuyor mu? 😂 Oluyor sadece daha hafif atlatmasina olanak sağlıyor. Kaldı ki verem aşısı var bebeklerin. Aşı yaptırmayan birinin çocuğu Allah korusun verem olsa bu sadece çocuklara mi bulaşır yoksa kyavas yavaş herkese mı bulaşmayan başlar?
deryadenizim OgrtmnZz hayır o iş öyle değil aşılı bir çocukta kızamık geçirebilir ama o kadar hafif geçerki anlamazsın bile ama hu salgın haline gelirse eğer ki bir ülkede sadece benim çocuğumu değil herkesin çocuğunu da hasta eder ve bir salgın bir diğerine kapı acar maalesef ve bu tür hastalıkların ilacı yok çocuk bu hastalığı geçirirken bağışıklığı o kadar çok dusuyorki bunu insan evladına niye yapar ki diyorum cevap bulamıyorum