Mom9 Yaseminkoltuk24 benim kızımda ayriyeten pisi, deder (cheddar, kedimin ismi) diyor. Normal bence 😊
Tugce22 Yaseminkoltuk24 bizde 15 aylıgız sadece mama ve baba diyor okadar herşeyimanlıyor yapıyor ama konuşma yok☹️
EgeveAlyaninannesi Yaseminkoltuk24 normal yaa benimkide 16 aylik baba,dede,mama,meme,miyav,pis pis,hav,vak vak,abi,cici,ce ee,cıss bukadar baska yok
Zeynepalya_ve_annesi Yaseminkoltuk24 16,5 aylık oldu kızım anne ,nunu ,dede,eko,amine,aba ,abi,ceee ,hadi,gel,ver diyo şarkı mırıldanıyor kendi kendine yaşını sorunca eliyle gösterip 1 diyor ağzıylada söylüyor
Ygz30 Bizde 14 ayligiz baba dell dede cici ayse diyemiyor yengemin ismi aseeee ateee diyor.Elif diyemiyor kardesimin adi eiç eiç diyo birde aç aç diyor.Zamanla öğrenirlwr bence normal sizinkide
Tugce22 Yaseminkoltuk24 normal yuruyor bazen parmak ucundada yuruyor ama gulerek yuruyor bilerek yapıyor yani. Yapma dedğimdede gülüyor 😅
Esraaaates Yaseminkoltuk24 benimkide 16 ayşık bır haftadır parmak ucunda yürüyor normalmiş her bebek yapıyormus 😍
Mirel1616 Yaseminkoltuk24 ilk yürümeye başladığında parmak uçlarında yürüyordu zamanla düzeldi bence sorun yapmayın bazen bunu oyun haline de dönüştürebiliyorlar
EsraVolkan 16 aylık olcak 10 gün sonra. 7-8 aylıkken anne hadi, anne meme, mama, gel gel, kek diyordu alkış yapıyordu.ne olduysa eylülün sonunda yaşına girdi. Bizde evden dışarı çıkmadık vaka artış sebebiyle kimsede bize gelmedi. Herşey silindi sanki hiç konuşmuyor sürekli babıldıyor kartlarına, kitaplarına bakıp sesler çıkarıyor ama anlamlı kelimesi yok. Al-ver-getir yapmıyor. Ama mesela klozeti ellediğinde elleme annem pis diyorum elini çekiyor ‘pişşş pişşş pişşş’ diyor. Üzerini çıkarırken kollarını kaldır diyorum kaldırıyor. Bye bye falan da yok 🤷🏼♀️
Mom10 Bu konuda bir öğretmen olarak bebeklerinize hergün kitap okumanızı tavsiye edebilirim. Küçük aylardan itibaren kitap okutulan,okunan bebekler daha erken konuşuyorlar.Benim kızım 15 buçuk aylık ve ikili cümleye kitap sevgisi sayesinde geçti. Eğer kitap okuyorsanız bebeklerinize ve kelime haznesinde artış olmuyorsa hiç endişelenmeyin her bebeğin gelişimi farklıdır.Buna hazır olduğunda konuşacaktır.🌺
Kbrayaman Mom10 benim oğlumda 15 aylık ilk aydan beri kitap ve kartlar hayatımızda şuan ne söylersem arkasından tekrarlar kitap açıp kendi hayvanları söyler konuşmaya çalışır gerçekten kitaplar çok çok faydalı
EsraVolkan Mom10 benim oğlumda 16 aylık olacak kitap sürekli okuyorum ama son bir haftadır elimi kitaba götürüyor kendi de kucağıma oturup dinliyor. Hiç anlamlı kelimesi yok. İşaret parmağını da kullanmıyor onun yerine benim parmağımı kullanıyor
Mom10 Kbrayaman Kesinlikle öyle ben oyuncak sepetine kitaplarını karıştırıyorum kızım oyuncakları tek tek boşaltıp kitapları alıp getiriyor.Okumamı istediği kitabı verip yanıma oturuyor bitince “Bitti” diyip başka kitap getiriyor.Akşama kadar biraz sıkıcı olabiliyor bu durum ama onu mutlu görünce değiyor💜
Mom10 EsraVolkan Siz kitap okurken parmakla takip ettiyseniz sizi taklit etmeye başlamıştır.Bu oldukça güzel bir gelişme, öğreniyor.Merak etmeyin yakın zamanda anlamlı kelime kullanacaktır.Siz bebeğinizle bol bol konuşun.Gün içinde yaptığınız şeyleri ona konuşarak anlatırsanız bir müddet sonra sizin söylediklerinizi tekrar ettiğini görebilirsiniz.
Yaseminkoltuk24 Mom10 benim oğlum parmak ucunda yürüyor yani bir bilginiz varmı neden olur aşırı kafama takılıyor
EsraVolkan Mom10 aynen öyle yaptım hatta örn; kitaptaki köpeğin kulaklarını işaret edip ‘ bunlar köpüşün kulakları’ sonra oğlumun kulaklarına dokunup ‘ bunlar senin kulakların’ sonra kendi kulaklarımı gösterip ‘ bunlar benim kulaklarım’ diyorum. Benim okumamı istediği zaman kucağıma oturuyor. Ama kendi de eline alıp gayet güzel sayfaları çevirip anlamsız sesler çıkarıyor. Komutlarımı algılamadığını düşündüğüm için endişeleniyorum. Kitabı getir okuyayım dediğimde mümkün değil getirmiyor benim elimi kitaba götürüyor.
Esraaaates Mom10 benim bebegım 16 aylık kitapları kemiriyor sayfalarını koparıp agzına atıyor maşallah boyle kıtap okuyunca dınleyen bebekleri duyunca gıpte ediyorum bizde bı sorunmu var acaba bebeklğinden beri böyle
Mom10 EsraVolkan Aslında anlattıklarınızdan yola çıkarak ben bir anormallik göremedim.Komutlarınızı yerine getirmiyor olmasını olumsuz durumlara bağlamayın bence.Bebeklerin dünyası çok farklı.İstemiyor olabilir, ya da dikkati dağınıksa o an sizi anlamayabilir.Yine de içiniz rahat etmiyorsa bir doktorla görüşebilirsiniz bu konuda.🌺
Mom10 Yaseminkoltuk24 Genelde yürüteç kullanan bebeklerde parmak ucunda yürüme görülebiliyor.Fakat bu zamanla düzeliyor merak etmeyin.