Azsekerlikahve Burada bebeğe güvenmek ilk kural. Biz 6 aylık iken blw ile başladık ek gıdaya. Dişi yoktu. Olmasına da gerek yok. Cımbızlama hareketini yapana kadar yumruğu uzunluğunda, parmak kalınlığında kesiceksiniz her şeyi. Cımbızlamaya geçince küçük küçük koyabilirsiniz. Boğulma oranı pürede ne ise blw de de o, daha fazla bile olabilir. Öğürme refleksleri blw sayesinde çok gelişiyor ve ortalıkta bulduğu allah korusun boncuk para vs şeyleri de ağzına atıp yutma şeyine de girişmiyolar. 9. ayında dişimiz çıktı, o zamana kadar ne balıklar, ne butlar ne köfteler yedi neler :) Size ikinci tavsiyem tek tek koyun önüne. Bazen aç gözlükük yapıp hepsini ağızlarına tıkıyorlar. Böylece önüne geçmiş olursunuz. Elma boğulma oranı baya yüksek bir meyve olduğu için önerilmiyor, buharda yapın yapıcaksanız. Çorbanın suyunu bardak ile, sebzelerini önüne koyabilirsiniz. Ya da direk kaşığa koyup kaşığı eline verin. Yulaf ve yoğurt gibi şeylerde öyle yapıyorum. Bebeğiniz öğürdüğünde öksürdüğünde gözleri yaşlandığında kızardığında hiç paniklemeyin, oanikleyip parmağınızı sokmanız yiyeceği iter ve boğarsınız. Morarma olmadığı sürece çıkarmasını bekleyin. Çıkarmıyorsa, dizinizi sandalye gibi bir şeyin üzerine koyun ya da kaldırın. Bebeği karnı o dize gelecek şekilde koyun, Sırtına avucunuzun içinin altı, sert bölge ile sertçe vurun. Youtube da videolar var zaten mutlaka bakın. Ayrıca first aid uygulamasını edinin. Orada 1 yaş altı ve üstü bebekler olmak üzere, elektrik çarpmasından tutun boğulmaya, nöbetlere kadar neler yapmanız gerektiğini anlatıp uygulamalı gösteriyor.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cube.rca&hl=en_GB&gl=US
https://apps.apple.com/ro/app/baby-and-child-first-aid/id646471621?l=ro