Emzirmeyen annelerin de saçları dökülüyor demiş yukarıda bir arkadaş çok haklı. Kuzenim hiç emzirmedi , aynı şeyleri yaşadım kel kalıcam sandım avuç avuç dökülüyordu dedi. Ben demire ve hamileyken kullandığım vitaminlere devam ediyorum üstelik. Bilimsel açıklaması östrojen hormonu arkadaşlar. Hamileyken çok yüksek düzeyde olan bu hormon saçların dökülmesini engelliyordu. Doğumdan sonra yavaş yavaş azalan östrojen sıfırlanınca da hamileyken dökülmeyen saçlarla beraber aşırı bir dökülme söz konusu oluyor. Bebek anneyi tanımaya başladığında denmesinin sebebi de bebeğin 3. Aydan sonra biliş düzeyinin daha artması bazı şeyleri daha bilinçli yapmaya başlamasından. O döneme denk geldiği için eskilerimiz öyle derler. Zamanla dökülecek ve yerine yeni saçlarımız çıkacak. Ama tabiki benim de öyleydi şunu şunu yaptım farkedilir düzeyde azaldı gibi önerileri de duymak istiyor insan.