Defnemomy Dün akşam yoğurt mayaladım ama tutmamış, tekrar ne yapabilirim tutması için? ilk defa başıma geliyor en etkili çözümü bilenler söylesin lütfen
Minigim12_ Defnemomy ocağın üzerine koy ısıt biraz fazla ısıtma çökelek gibi olur boyle ılığın bi kat üstü olsun yeter ondan sonra da sofra bezi katlayıp tencerenin etrafına sar sıcak ortamda indirirsen daha iyi olur bu kadar 🙂
Bahriyei Defnemomy benim bir kere maya koymayı unuttuğum için tutmamıştı.süt çabuk bozulabiliyor,ben biraz ocakta kaynattım bozulmuşmu diye,ateşte süt kesildiği için çöpe atmıştım maalesef..
Minigim12_ Defnemomy hava soğuk büyük ihtimalle ya mayası azdır yada süt soğuduktan sonra koymussunz dur havada soguknolunca tutmamıştır
Minigim12_ Defnemomy sütü aldığınız yerden maya yani yoğurt vermeleri lazım onu biraz sulandırarak eklerseniz daha iyi tutar ve ortam soğuk ise her zaman sofra bezi ile sarabilirsiniz üzerine de bir süzgeç koyarsanız daha iyi olcaktir 🙂
Defnemomy Minigim12_ aynı bu şekilde yapıyorum ve 1 yıldan beri mayalıyorum. ilk defa böyle bir şey başıma geldi, galiba biraz fazla soğuttum ve mayasını az koydum. bizim burada süt ile maya vermiyorlar, sizde veriyorlar mı?
Minigim12_ Defnemomy ebet canım bizim burda süt verirken yanında 1 tane de maya veriyorlar az olsada biraz sulandiriyorum koyuyorum ben köy çocuğu olduğum için köyde sürekli yapardık ama işte evlendikten sonra şehirde yaşıyorum buranın sütü de koydekinden farklı oluyor sen nerde oturuyorsun
Svcnvebebegi Defnemomy canım bir kaba ilik su doldur. Mayaladigin yogurdu içine oturttur. Suyun sıcak olmasın. Ilıktan bir tik sıcakta olabilir. Mayalayana kadar sıcak suyun içinde kalsın tenceren. Arada kontrol et mayalandigi an dolaba at. 2 gün kirma. Tutar yani. Büyük ihtimalle süt soğukken mayaladin
asyasare Defnemomy 1 saat 70 derecede calisan firinda tut. mayalanir muhtemelen ama baktin hala mayalanmadi o zaman mayasi az gelmistir muhtemelen. daha fazla bekletirsin eksir. eger 1 saat firinda da tutmazsa mecbur sutu dokmemek adina lor peyniri yaparsin
Tazeeannelik Defnemomy benimde çok garip bişey oldu geçen gün 3 kavanoz süt mayaladım aynı anda aynı şekilde biri süt olarak kalmış ikisi yoğurt olmuş maya koymayımı unuttum ne yaptım koydum diyede hatırlıyorum ama maya bitti çünkü ne yaptım o zaman mayayı neyse ocağa aldım ertesi gün ısıttım baktım hoşuma gitmedi süt limon damlattım içine lor peyniri olarak kullanayım bari dedim
Defnemomy Minigim12_ Gaziantep’teyim ben, fırına koydum ve 75 dereceye ayarlayayım derken 175 yapmışım ya, eşim farketti en son 😀 sanki tutmuş gibiydi ama içim rahat etmedi döktüm
Minigim12_ Defnemomy benimde bugün tutmamıştı ocağın üstünde biraz ısıttım sonra baktım olmuş fırında hiç yapmıyorum
Minigim12_ Defnemomy niye döküyorsun ki kaynat lor peyniri olarak kullan boreklerde yada hamur işinde kullanabilir sin