nurdanaslan 9. Ayda 2 uyku 3 uyku arası gidip geldiğimiz için tam düzenimiz yoktu. 10. Ay itibariyle 2 uykuya geçiş yaptık ve yeme düzenimiz;
07.09-07.30 emme
08.30 kahvaltı
12.30 etli/kıymalı sebze yemeği, mantı, dolma, balık vs
14.30 yoğurt (tek yemediği için pekmez veya kuru meyve koyarak)
17.15 corba (oğlum erken yattığı için doktorum çorba yeterli dedi, kendimize dün balık yapmıştım oğlum da az çorba az balık yedi)
18.30 meyve
20.00 emme
23.00 emme -rüya öğünü yapıyoruz.
Oğlum 11 aylık. Doktorumuz gece beslenmesini 9. Ayda kesmemi söylemişti ama ben dayanamadım. En geç 1 yaşında kesmem gerektiğini nedenleriyle anlatınca 1 yaşında kesmeye karar verdim.
bunlar bizim öğünlerimiz. Her seferinde 250 ml lik kasede hazırlarım bazen 1-2 kaşık yer bazen hepsini bitirir. Kendi keyfine kalmış, zorlamam yemesi için. Öğünler dışında ek gıda sonrası canı sıkılırsa emer, hıçkırık tutarsa emer. Önce ek gıdayı aldığı sürece emmesine sınır koymam. 9-10 ay arası ne kadar yerse yesin tatlı niyetine illa 2 yudumda olsa emerdi, sonra kendi azalttı. Bazen gün içerisinde öğün hariç hiç emmiyor bazen 1-2 kez maksimum emiyor artık. Size tavsiyem hep aynı saatte aynı şekilde hazırlayın, yemezse zorlamayın, dikkatini dağıtsın diye oyuncak, tv vs vermeyin. Hep beraber oturun sofraya. Sizde mutlaka birşey yiyin ki sizi taklit ederek öğrensin yemeği. Önemli olan ne kadar yediğinden ziyade sağlıklı beslenme düzeni oluşturmak. Oğlum teker teker değil 3’er 5’er diş çıkarıyor. Zaman zaman hiç yemediği oluyor ama ben biliyorum ki bir düzeni var ve bir süre sonra eskiye dönecek. Perşembe gününden beri pütürlü yemek istemiyor, 6 dişi kabarmış. Bir süre muhtemelen inat edecek.