mehtap92 öncelikle bunun bir iletişim şekli olduğunu hatırlayıp bir rahatlayın. Her çiş kaka dışqrı yapılmak durumunda değil. Neden iletişim yapıyoruz? Çünkü bilinenin aksine tuvalette kullanılan iki kas grubumuz var. Bunlar istemli vede istemsiz kaslar. Yani birini kol v, el kasları gibi istemli kullanabilirken diğeri kalp gibi istemsizce çalışıyor. Bebeklerde de kendini kirletmeme dürtüsü var. Bu dürtü ile istemli kası kullqnqrak tutabildikleri yere kadar tutuyorlar ve beden bir noktqya geldiğinde artık bunu çıkarmak zoru da kaldığında istemsiz kası devreye sokarak gerçekleştiriyor eylemini. Bebek sürekli bu şekilde istemsiz kasını kullandığı için diğer kasını nasıl kullandığını unutuyor ve tamam artık eğitim verelim dediğimiz noktada unuttuğu için zotluk çekiyor. Tabi bu zamqna kadar buraya yap diye öğretirken hayır al şimdi buraya yap diyerek yarattığımız kafa karışıklığı ve inanç sistemi bozukluğu cabası.
Yani aslında amacımız kakasını çişini söylemesi ve yapması değil günde 1 kez bile olsa bex dışına çıkıp farklı bir alternatifinin olduğunu bilmesi.
Evrensel saatlerde (meme sonrası, banyo sonrası, uzun süre oturduğu anlarda… ) bir kez denemeniz yeterli.